Finns intresset för en inomhus skidbacke?

sandkvist

Ny medlem
Tja!

Jag har ett projekt i skolan om att komma på ett förslag på hur Vänersborgs centrum kunde se ut år 2013.
Vi var ute på stan och fråga människor i olika åldrar och intresset var stort.
Det var bara 2 killar i 20års åldern som trodde att det inte skulle finnas intresse och därför undrar jag ifall det finns något intresse hos er skid/snowboard åkare.
Självklart skulle det finnas hopp och rails i den :P

Vore tacksam om så många som möjligt svarade! behöver inte vara något långt men typ bara JA eller Nej :P

Senast ändrad:
titti720 sa:
såklart men hallå ofta ni ska bygga en bara för att ni tycker de då
haha.. asså uppgiften är att komma på ett förslag till att utveckla staden.. Skulle det visa sig att det finns intresse osv tänker vi lämna in ett förslag till kommunen. Det är en bra början iaf ?

jag tränar i en inomhus skidbacke i london o jävlar va drygt de e :)

140m lång typ o isigt som fasen. inte något jag kan rekommendera, men om man inte har nåt annat så...

självklart... men alla gammla moral gubbar och gummor säger väll nej som vanligt åt allt...

I Skövde har kommunen ett seriöst förslag på att bygga ut och glasa in slalombacken på berget Billingen. Det har vairt på tapeten i några år nu och skissar och ritningar finns. Återstår att se om det blir något... Kolla med Skövde kommun om du kan få ideer,skisser och ritningar...

Kurtti sa:
I Skövde har kommunen ett seriöst förslag på att bygga ut och glasa in slalombacken på berget Billingen. Det har vairt på tapeten i några år nu och skissar och ritningar finns. Återstår att se om det blir något... Kolla med Skövde kommun om du kan få ideer,skisser och ritningar...
tack för tipset

Hämta snö från hockeyarena och sätt upp rail´s sedan ett tält över de så har ni en park inomhus ! =)

Det är ett miljardprojekt om hallen inte redan finns, om inte så ett miljonprojekt och det skulle absolut inte gå runt -om det nu inte ligger mitt i Sthlm!

jäkligt dyrt att hålla igång och skit dyrt o besöka. typ 400:- för 2 timmar i england.

felix sa:
Det är ett miljardprojekt om hallen inte redan finns, om inte så ett miljonprojekt och det skulle absolut inte gå runt -om det nu inte ligger mitt i Sthlm!
tror inte att det är ett miljardprojekt.. malmö har haft planer på att bygga en har jag läst och den skulle kosta 170-225 miljoner.. Självklart är det mycket pengar och kommunen har precis börjat bygga en inomhus bandy hall som kostar runt 200miljoner så tror inte politikerna är så sugna men det kan vara värt att lägga fram förslaget iaf ?

Väldigt tveksam idé.
Frågan är hur många jibbers finns det i kommunen som har föräldrar som känner för att betala för deras barns intresse?
Inomhusåkning på konstsnö är ju inget för de som gilllar skidåkning utan för de som gillar att jibba. De flesta jibbers är yngre än 20 dvs arbetar inte heltid och går troligtvis i skolan-> Mamma/Pappa betalar allt.
Som de andra sa det kommer att kosta pengar att åka där mkt mer än i någon lokal liten skidbacke, kanske finnns säsongskort för ungdomar som inte kostar lika mkt men ändå en hel del pengar. Förutom jibbers kommer väl kankse lite events typ svensexor och liknande hållas där kanske men i övrigt tror jag inte det är många som bryr sig. Det är ju inte nån toppklassåkning vi snackar om, typ 50m fallhöjd , flackt , ingen sol, taskig snö.
Varför ens åka överhuvudtaget om det är en fin vårdag som idag t ex?

Finns det underlag för en inomhusbacke? Lämna förslag kan ni ju göra men idén är nog rätt körd tyvärr.

självklart skulle det vara bra?! om nu någon snuskigt rik företagare har råd att lägga pengar på det så hade det vart skitbra med 3 anläggningar. en i norr, en i mitten och en i södra sverige! =)

balanselius sa:
Väldigt tveksam idé.
Frågan är hur många jibbers finns det i kommunen som har föräldrar som känner för att betala för deras barns intresse?
Inomhusåkning på konstsnö är ju inget för de som gilllar skidåkning utan för de som gillar att jibba. De flesta jibbers är yngre än 20 dvs arbetar inte heltid och går troligtvis i skolan-> Mamma/Pappa betalar allt.
Som de andra sa det kommer att kosta pengar att åka där mkt mer än i någon lokal liten skidbacke, kanske finnns säsongskort för ungdomar som inte kostar lika mkt men ändå en hel del pengar. Förutom jibbers kommer väl kankse lite events typ svensexor och liknande hållas där kanske men i övrigt tror jag inte det är många som bryr sig. Det är ju inte nån toppklassåkning vi snackar om, typ 50m fallhöjd , flackt , ingen sol, taskig snö.
Varför ens åka överhuvudtaget om det är en fin vårdag som idag t ex?

Finns det underlag för en inomhusbacke? Lämna förslag kan ni ju göra men idén är nog rätt körd tyvärr.
håller helt med. hade nog varit många danskar där också :)

visserligen är det ju trevligt precis innan en resa att värma upp benen med nårra åk.

du har helt rätt med jibbare. hopp kan knappt bli byggda heller pga storleken så allt man kan göra e ta de 2 rails dom har eller göra typ 2 carving svängar ner. sen tar lift år o dar...

Backen i Milton Keynes (utanför London) är definitivt inte bara för jbbers. De har speciellt jibb events men mest åker iaf vår skidklubb dit med nybörjare och halvdana svenssonåkare som inte har så höga krav på åkning.
SKillnaden är kanske att svensson åkare iaf norr om halland kan utan störra problem faktistk uppsöka riktig backe utan större ansträngning..

Du frågar på en sajt befolkad av skidintresserade personer om de är intresserade att få möjligheten att kunna åka skidor på snö året runt?

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp