Finns multiskidor ?

4funn

Ny medlem
Finns multiskidor ?
Hej
Jag har åkt skidor i nestan 16 år nu, och gillar att åka i parken och Offpist(är ganska bra på båda) Nu ska jag köpa ett par skidor och undrar om det finns sk. Multiskidor som funkar bra i båda. Om det är så villka?

Finns multiskidor ?
Du menar nog en allroundskida. Just ordet "Multiskida" har jag alldrig hört talas om men förstår vad du menar, och självklart finns det!
Finns grymt många som är fina både off-pist och pist.
Dom flesta twin-tipsen som tillverkas nuförtiden har oftast midjor över 80mm villket räcker om du inte ska köra jättedjupt puder hela tiden..
Kör du mer off-pist än park så kanske du ska välja en lite fetare twintip. Head Mojo 90, Salomon Gun, K2 Seth Vicious osv..

Finns multiskidor ?
mange_da_man sa:
k2 public enemy e väl rätt bra? :)
Jaha då börjas det igen med alla dumma förslag då då.. Oki PE är en bra skida men att åka off-pist med den jämfört med en breddare skida kan inte jämföras.

4funn: Hur mycket väger du? Längd? Om du ger mig detta så skall jag kolla vad JAG tycker är en bra skida för dig av dom jag har provat eller vet hur dom funkar så.

Finns multiskidor ?
Lyssna på Hasse nu barn, en bredare midja är att föredra om skidan ska användas off pist och funkar oftast fint i parken.

Finns multiskidor ?
Tack för tipsen =) Jag måste erkäna att utrycket Multiskida är ett lite privat utryck självklart menar jag allroundskida, glad att ni förstog.

Jag är 180 cm lång och väger ungefär 64 kg.

Är allt som krävs för en bra offpist skida att den ska va bred ?

Snödjup

Tillbaka
Topp