Fire eller black iridium?

Jkvarnstrom

Ny medlem
har sett folk som haft fire iridium när det varit tex kvällsåkning och skitmörkt eller bara när det varit målnigt, funkar det bra?
sen skulle ja också vilja veta om black iridium funkar till tex kvällsåkning eller om den blir alldeles för mörk. :P

Peace :D

Senast ändrad:
Jag har ett par av varje och det är väl ingen höjdare att ha någon av dem vid kvällsåkning. Men visst det funkar, dock inte att rekommendera! :)

Det är alldeles underbart vid soligt väder om inte annat :D

Senast ändrad:
Jag åker med fire iridum och tycker det funkar bra vid kvällsåkning om de e bra belysning, plus att det är galet snyggt. Men jag skulle rekomendera en high intensive yellow lins till kvällsåkning. black iridium är alldeles för mörka tycker jag iallafall.

Fire Iridium
16% ljusgenomsläpp
Relativt ljus basfärg (BRONZE).
Kontrasthöjande
Mycket stark iridiumbehandling, gör linsen ca 10% mörkare än utan Iridium och är kontrasthöjande. Reflekterara bort stora delar direkt solljus så basen kan vara ljusare och linsen då fungerar bättre i mörkare miljöer.
För medium till starka ljusförhållanden.

Mycket mångsidig lins som ofta väljs på grund av sin starka och skinande spegelbehandling.

Black Iridium
18% ljusgenomsläpp
Något mörkare basfärg (GREY).
Neutral basfärg (ej kontrasthöjande) som erbjuder oförändrad färguppfattning och maximalt skydd mot stark ljus.
Iridiumbehandling som gör linsen ca 10% mörkare än utan Iridium och är kontrasthöjande.
För starka ljusförhållanden.

Bra universallins för ljusa förhållanden, kan vara något mörk i skuggor och skog så det kan vara nödvändigt med en ljusare lins för dessa förhållanden.

Jag personligen använder HI Yellow vid flatljus/mörka ljusförhållanden. Fire eller Gold Iridium vid ljusare allroundförhållanden samt Black Iridium vid mycket stark miljöer.

Senast ändrad:
fire iridium är rent livsfarlig till allt annat än mycket soligt väder,

den funkar imo inte bra i sverige innan solen står tillräckligt högt även om det är soligt, så runt vecka 8-10 börjar den vara grym i sverige också..

HI yellow eller persimon till kvällsåkning och dåligt väder,
välj efter plånboken

Tillbaka
Topp