Black Crows Mirus cor eller annat?

Hej! Tar oskulden här på freeride med kanske en konstig fråga men skulle vilja höra era åsikter!

Jag kommer från ett par Icelantic Nomad 105 171cm(?) och har insett att de är alldeles för korta och när man främst åker i nordiska klimat får man chansa på att man inte dör under isiga förhållanden som det typ är 90% av tiden….

Jag har börjar kika på en ny mer pist och isvänlig allmountainskida som klarar av rätt tung och aggressiv åkning. Skulle väl anse att jag är på den mer avancerade nivån då materialet sätter gränserna. Jag har kikat en del på Black Crows Mirus Cor , inte nog med att det är snygga som fasen men enligt en annan försk tråd här så hörde jag bara gott om de. Däremot är jag öppen för andra förslag från er då mina kompisar är stenhårda märkesfantaster tex QST, Enforcer och Mantra.

Jag har en rätt lekfull stil och som sagt van med lite kortare skida då jag gick från park till Icelantic Nomad vilket typ är parkskidor. Föredrar gärna lekfullhet först och främst kontra svängradie osv som inte spelar någon större roll. Men som tidigare nämnt hade jag velat ta del av de mer isiga delarna på säsongen med säkerhet….

Ni får ursäkta om det var ett vimsigt inlägg men som sagt oskulden och jag är lite smått berusad då jag fastnat på ett släktkalas :/

Tack, Tom

Jag har inte åkt dem men förstått att det trots allt är pistskidor. Så jag kan tänka mig att hoppet från dina Nomads är stort om det är vardagsskidor du letar efter. Dessutom ganska mjuka tror jag vilket inte verkar helt i linje med hur du beskriver din åkstil.

Det var mina 50 cent från läktaren, inväntar intresserat mer initierade kommentarer.

Tillbaka
Topp