FIS-tävling i Stöten?

BajenMatte

Aktiv medlem
FIS-tävling i Stöten?
Tja
Jag läser till min fasa att Älvan i Stöten skall vara avstängd hela helgen på grund av någon obskyr FIS-tävling. Dementera ngn. NU!
Ja, jag vet att Stönet inte kanske är allas första dam men nu finansierar min "kära" arbetsgivare och det ryktas oxå om fri sprit i mängder så resan är motiverad. Så läser jag på SNORRAPPORTEN att den bästa backen (som är rätt bra faktiskt) ska va stängd hela förbannade helgen.
Då jag inte hittar info om ngn FIS-tävling ens på FIS egen hemsida undrar jag:
Vet någon om det är ngn tävling och om Älvan är avstängd 8-10 februari?

FIS-tävling i Stöten?
Ber du mig snällt dementerar jag gärna. det är ingen FIS-tävling i Stöten kommande helg - däremot måste jag kasta in en brasklapp att det är en fistävling på ort och ställe.

Ärligt talat Bajen-Matte; vem faen bryr sig om FIS när det finns Fernet?

FIS-tävling i Stöten?
FIS eller inte men jag oroar mig mest för en Cavagnaud-deja vù. När jag kommer flygande utför ett krön står där någon halvtankad Nogler-wannabe och sen blir det bara kaffeved av allt...
Och sen är allt mittåt bara för att backen är avlyst för den här tävlingens skull. Nej dom har en otäck förmåga att dyka upp på alla möjliga oönskade ställen trots sina granna overaller (har någon sett till Klammers kollektion på länge). Belägrar berg och tar plats. Kanske bättre ändå att hålla sig till Fernet. Är det OK att smuggla i stavarna för att få till lite retro-känsla, eller skulle mina arbetspolare undra?
Jag ställer dig mot väggen JCM. Är din dementi att lita på eller måste jag ägna helgen åt Fernet?

FIS-tävling i Stöten?
Kalla en FIS- tävling för obskyr...?
Föreslår att du omedelbart går å hänger dig. I dessa tävlingar deltar de bästa av nordens skidåkare och här har exempelvis Markus Larsson, Jon Olsson, Kaj Zachrisson å Sverre lili fostrats...
Obskyr..Bah

FIS-tävling i Stöten?
Nu tror jag du slår in lite öppna dörrar Rydén. Jag har vid tidigare inlägg hissat alpinåkare i allmänhet och är full av beundran och avundsjuka. Nu var det ju kanske inte det som var problemet utan att jag tänkte ängna helgen åt min eget intresse (åka fort) snarare än att stå och imponeras av andras artisteri och yvas över hur fantastiska dom är. Sen tycker jag att du skall flukta lite i en ordbok. Jag tror mig veta att med ordet obskyr menas ung. "i dunkel höljt" vilket just var det rätta ordet för denna tävling (om den nu finns). Att annonsera en FIS-tävling på SNORRAPPORTEN verkar liksom inte implementerat av någon av de allra smartaste PR-byråerna.
Så mycket bättre då att Freeride gjort tävlingen (om den nu finns) lite mer känd!

FIS-tävling i Stöten?
Ber hemskt mycket om ursäkt, du trampade på en öm tå bara och jag är på mitt sämsta humör..

Alltså all cred till alla som hyllar alpin åkning i alla dess former . jag skall hålla käften å bläddra lite i saol...

FIS-tävling i Stöten?
Min dementi är totalt opålitlig - "men du ville ja ha "en". Ägna helgen åt Fernet vilket som är min ärliga mening! Och hej Stefan; blir du arg för detta lilla så skall du å ja enbart ferneta tillsammans i fortsättningen oxå...

Tillbaka
Topp