Fischer FlowFlex?!

JockeSki

Medlem
Fischer FlowFlex?!
Är det någon som vet hur det ser ut med Fischer FlowFlex? Kan man enbart ha fischers egna piss-bindningar på eller kan man montera vilken man vill?

Fischer FlowFlex?!
Skulle tro att man får nöja sig med fischers egna bindningar. Tror inte man ska prova att borra nya hål i plattan... Men det är bara mina gissningar. :-)

Fischer FlowFlex?!
ok. tack. faan va less jag blir på skidtillverkarna. jag gillar inte när dom tvingar på oss skit vi inte vill ha. jag vill ha valfriheten och välja bindning själv. det är ju som att man inte skulle kunna välja ett par salomonpjäxor för att man har ett par rossignolskidor/bindningar. helt jävla absurt.

Fischer FlowFlex?!
Eller vilka hjul som helst till bilen. :-)
Annars så är det ju en smart försäljningsidé, dom får sålt ett par bindningar för varje par skidor. Får hoppas att Fischer gör bra bindningar (ingen aning där...) de flesta tillverkarna gör ju iaf hyffsade bindningar. Men lite drygt är det.

Fischer FlowFlex?!
ja deras FR17-bindning är säkert ok men det är drygt att betala massa pengar när man har ett par marker comp 1800 som ligger och väntar på att användas. funderar på om det går att slita bort hela FlowFlex-plattan och sätta dit en vanlig.

Fischer FlowFlex?!
Tror inte att det är en höjdaridé, då har du ju plötsligt betalat för en massa teknik som inte används. Plus att skidan kanske inte uppför sig som det var tänkt. Men det brukar ju vara såhär på lite mer avancerade pistskidor.

Fischer FlowFlex?!
Haller med dig i princip, men tror inte heller att du bör slita bort FlowFlex-plattan. I senaste Ski Magazin vinner Fischer Worldcup RC hela "Race Carv"-testet. De har ocksa separat testat Fischer Worldcup RC 2005/2006 (utan FlowFlex) mot 2006/2007 (med FlowFlex), och testarna är helt lyriska. De menar att det nya bindningssystemet ger en helt annan skida, med mer följsamt flex utan att förlora nagot i spänst. De drar ocksa stora växlar av att det blir sa mycket lättare att variera svängstorleken med det nya systemet. Om det stämmer vet jag inte av egen erfarenhet, men det later onekligen som om du skulle riskera att förlora i funktionalitet om du skulle ta bort plattan. Hur du än gör - lycka till.

MVH
Daniel

Fischer FlowFlex?!
att skruva bort freeflexen på ett par rc worldcup är som att köpa en trimmad bil och ta bort trimmet...

Fischer FlowFlex?!
ok. men det bästa vore ju om flowflex-plattan bara är en platta som som man kan borra och sätta vilka bindningar som helst i. själva bindningen är ju fortfarande samma. jag tycker alla tillverkare ska göra plattorna så att man kan montera vilken bindning som helst. men jag förstår att dom vill tvinga oss använda deras bindningar åxå för då tjänar dom mer pengar MEN DET SUGER! ska kolla upp om det är möjligt att borra nya hål i flowflexen så man kan få dit ett par marker.

Tillbaka
Topp