Fischer Progressor

bjornh

Ny medlem
Fischer Progressor
Hej, i påskas hyrde jag ett par Fischer Progressor och gillade verkligen den skidan. Jag ångrar mig fortfarande att jag inte där och då køpte dem efteråt. Jag har søkt runt på nätet efter butiker som säljer den i 175 eller 180, men inte funnit någon sida.
Jag har kollat de svenska sidorna jag känner till och bla. sport-conrad samt några andra tyska sidor.

Är det någon som kan tipsa om nån annan butik, helst i europa, som säljer den skidan?
Annars mottas gärna førslag på skidor som har samma egenskaper som Progressor och kanske är "bättre"?

Tack på førhand
/bjørn

Fischer Progressor
Nu har årets modell dykt upp bl.a. på SportConrad, kostar €429, inte mkt att säga på, så jag tänkte slå till på ett par. Då återstår bara en fråga; vilken längd? Är 192cm lång, så jag väljer mellan 175 och 180. Jag har før mig att de jag prøvade i alperna var 175 och gillade dem, så jag har lite lust på att køra på det igen. Men är det egentligen før kort ?`

tar gärna emot tips!
/bjørn

Fischer Progressor
Ja om du gillade 175an och tyckte den kändes bra kanske du kommer att gilla 180 varianten bättre?
Kan inte så mycket om pistlagg men de jag har testat har jag ofta haft känslan av längre=fortare=roligare är 187 och väger 80kg. Tror att du kommer att gilla 180 varianten bättre :D

Fischer Progressor
Längden beror helt på vilket sorts piståkning du vill utföra. Kortsväng och kanske nån längre= den kortare. Långsväng och nån kortare= den längre. Tänk också på att längd ger stabilitet.

Fischer Progressor
Tack før tipsen, jag känner mig øvertygad om 180-modellen nu. Då återstår bara att beställa, måste smuggla in dem hem till Norge via Sverige, heh. Känns iallafall som att det kommer bli stor skillnad jämført med mina gamla X-Scream 10 eller vad de heter.
Tack før hjälpen!

Tillbaka
Topp