Fisher Misfit vs. Rossignol Scratch Brigade

K_Skold

Ny medlem
Tjena!
Funderar på att investera i nya lagg! Har väl kommit fram till dessa två typ. nån som har åkt på båda eller nåt av paren eller har tips på andra skidor som e typ likadana?
e tacksam för alla synpunkter å åsikter!

ciao!

Åker på Brigaden själv. Inte provat Misfit.
Är 186 lång, skidan 185 (kortaste laget).

Den största fördelen som jag upplevde när jag provade BC (ja, eller brigade då) första gången var känslan av smidighet. Väger absolut inte så mkt som man skulle kunna förvänta sig av en liknande skida, om man jämför med tex Völkl Gotama (jaja, inte exakt samma typ av skidan men i princip). Detta tack vare deras sk WRS. Skidan bär mkt bra i lössnö, känns smidig både på naturhopp och således även i parken. Funkar även mkt bra för långcarving i pisten om det inte är ren blåis, alltså även inte relativt hårt underkag. Regelbunden kantslipning är att rekomendera vid hårt underlag om man vill köra lite mer kortsväng, men sånt är livet med en sån här typ av skida. Skulle gissa att samma gäller för misfit..(?)

Utan att ha testat Misfit så kan jag varmt rekomendera Briagde. Priset är nog aningen lägre för denna skidan med skulle jag tro...
tror dock attd et viktigaste är att valet känns rätt för dig själv, då blir man inte besviken oavsett om man saknar nån egenskap. Man kan ju aldrig få allt liksom...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp