Fisheye kamera ?

Johannes_P

Ny medlem
Fisheye kamera ?
Tja ! ska köpa en kamera med fisheye för att ta bilder med utan att behöva lägga flera tusen på systemkamera + objektiv.. är det en Lomography kamera som gäller då eller ? http://shop.lomography.com/cameras/fisheye-cameras/fisheye-no-2-white-edition-1

Är det någon som vet vart man kan köpa vanlig 35mm film ? och vart man kan framkalla bilderna ? vet att det gick på Expert förut, men dom har ju gått i konkurs...

Finns det någon liknande kamera kanske som har inbyggt fisheye som är i Digital format ? Utan att behöva lägga ut flera tusen..

// Johannes :)

Fisheye kamera ?
jag vet, men vafan.. men vill ju ha det lite mer seriöst en att gå runt med mobilen, o fota. :P

+ att jag har piss kamera på mobilen, så det blir ändå inte nå bra.

Fisheye kamera ?
För 900 spänn är det skitbra. Bättre kan du garanterat inte få för under tusenlappen. Kan säga att så länge du inte är en proffsfotograf så kommer du vara nöjd med kvalitén.

Fisheye kamera ?
KungMartin sa:
För 900 spänn är det skitbra. Bättre kan du garanterat inte få för under tusenlappen. Kan säga att så länge du inte är en proffsfotograf så kommer du vara nöjd med kvalitén.
skiter i kvalitén... vill bara ha en mad bra fisheye.. men jag hittar inga bilder tagna med Den kameran som har någon vidvinkel ?

Fisheye kamera ?
madbra? vadå kan fisheye effekt va olika bra?

det som borde spela roll är kvaliten på bilden, fisheye effekten kan ju bara se ut på ett sätt.

Fisheye kamera ?
här har du en video med den kameran, bara att han lagt till nån mojäng för att det ska bli runt o svart utanför.

Fisheye kamera ?
KungMartin sa:
madbra? vadå kan fisheye effekt va olika bra?

det som borde spela roll är kvaliten på bilden, fisheye effekten kan ju bara se ut på ett sätt.
det är ju olika mycket vidvinkel. typ Gopro har ju inte "jätte" mycket vinkel, och en Lomography kamera har väldigt mycket vinkel.

Fisheye kamera ?
precis. du lär ju inte hitta nån billig kamera som redan har en iaf.

allt jag kan säga är att du inte kan hitta bättre för 900 spänn.

Fisheye kamera ?
KungMartin sa:
precis. du lär ju inte hitta nån billig kamera som redan har en iaf.

allt jag kan säga är att du inte kan hitta bättre för 900 spänn.
Jag länkade ju en ? + att om han har sattit på en lös fisheye lins på kameran så är det väll ändå inte "inbyggt" fisheye i den ?

Och det var det jag frågade efter :P

Senast ändrad:
Fisheye kamera ?
men förfan :D den har inbyggd fish eye har jag sagt, men den blir inte en sån där rund bild med svart runt.

Fisheye kamera ?
Du ska inte ha mer vidvinkel än 180 grader och gopro har 170 (rätta mig om jag har fel). Jag skulle säga att gopro är det du letar efter. Om du vill lägga mer pengar så köp en canon 550d för runt 3000:- begagnat och ett samyang 8mm för 2000:- så får du schysta resultat :-)

Tillbaka
Topp