FISHEYE till JVC GR D320

• Trådstartare Trådstartare mbertzwm
  • Start datum Start datum
M

mbertzwm

Guest
FISHEYE till JVC GR D320
Shena !

Jag letar ett fisheye till en JVC GR D320.

Linsen är 27mm tror jag.

Ska jag köpa 0.3 eller 0.5 ?

10138516.jpg

TACKAR PÅ FÖRHAND!

Senast ändrad:
FISHEYE till JVC GR D320
prova å googla lite?

www.google.se

vet att de finns massa bra sidor me billiga "Snap-on" fisheyes.. men kommer inte på namnet..

sök på Snapon Fisheye eller nått

FISHEYE till JVC GR D320
raynox har billiga snap-ons...

www.cyberphoto.se

www.scandinavianphoto.se

FISHEYE till JVC GR D320
Det är 27mm filter gänga på den då ska en Raynox QC-303 passa till den,DEn finns att köpa på cyberphoto.se för 324kr+99kr i frakt

Senast ändrad:
FISHEYE till JVC GR D320
om du kollar listan som alex länkade så passa dig för å köpa bara vidvinkel istället för fisheye.. de har mycket med vridning på bilden att göra..

men vidvinkel som ligger på 0,7 så får du bara en liten fridning på bilden..

om du däremot vill ha så de ser ut som en bubbla bör du kolla på 0.3 eller mindre.
då är de fisheye.

http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iID=1562509 den är 0.3 och vi använder den när vi filmar.. sjukt skönt vidvinkel.

FISHEYE till JVC GR D320
Raynox q303 har jag funderat på köpa, har också en sån där kamera :)

FISHEYE till JVC GR D320
annars så köper man en dörr kikare på clas olsson för 29 spänn, sen moddar man på den på kamerna på nått sätt (tejp). Blir ju inte så kanonkvallite, men det duger till att leka med. blir för mycket vidvinkel när man har det direkt på, så man får zooma in lite med kameran. på så vis kan man ju justera vidvinkeln.

Edit: tog en bild med min gamla skrotkamera. http://www.pici.se/57508/ höll bara dörrkikaren framför kameran. det är troligt dplig skärpa nu, men det är för att kameran har glömt bort hur autofokusen fungerar:P

Senast ändrad:
FISHEYE till JVC GR D320
Var står det på kameran hurudan gänga det skall vara?
Har en panasonic nv-gs17

Senast ändrad:
FISHEYE till JVC GR D320
raynox fisheye från cyberphoto.se är as bra ifall du har stor lins, min kompis har det på sin jvc nånting, as fett belv det med det på å det kostar bara 349 spänn! köp ett sånt. även fasst du säger att din lins är liten. de blir nog bra endå ska du se!

Tillbaka
Topp