Fisheye/Vidvinkel för 25 mm gänga

Horse-E

Ny medlem
Nu ligger det till så att jag inte har någon som helst koll på filmkameror eller linser. Nu börjar det dock snackas om att göra en edit, och då skulle jag vilja haa en fisheye- alternativt vidvinkellins till min kamera som har 25 mm gänga.

Hur skulle detta funka? Vilken lins borde jag köpa?

Jag har förövrigt en Sony Handycam DCR-HC27

Tacksam för svar!

Det finns ett sätt att finna det du söker. Men det kommer inte bli lätt, gör redo ditt master sword och master shield. Du måste bege dig till Hyrule och tala med det vise och allsmäktige Dekuträdet. I årtusanden har Dekuträdet hjälpt ynglingar som du i Kokirivillage. Jag har fått besked från bortom Hyrule castles murar. Han är sjuk! Ett monster lever nu innanför hans bark, och bara en person kan ställa allt till rätta, du! Bege dig till Kokirivillage, i södra Hyrule. Navi kommer leda dig dit. Gå nu! Epona väntar, you must make haste! And ofcourse may the triforce keep you safe, now go! Go young Martin!!!

jag har ett Raynox HD-3035 PRO fisheyekonverter 0,3x, 37mm med med stepring 43 så det ska passa min kamera

jag skulle föreslå ett Raynox QC-303 fisheye-konverter 0,3x med snap-on för 27-37mm + en stepring 25-27 mm så detta passar till din kamera

finns att köpa på www.cyberphoto.se för 324 kr + en stepring

Tack så mycket för svaret Joakim! Har du nån aning om hur det kommer se ut? Kommer det se helt förjävligt ut som om man kollade i en sån där sak man har i dörren eller kommer det se helt okej ut? Sen så undrar jag också om man kan köra 16:9 med det fisheyet.

SoThug sa:
Det finns ett sätt att finna det du söker. Men det kommer inte bli lätt, gör redo ditt master sword och master shield. Du måste bege dig till Hyrule och tala med det vise och allsmäktige Dekuträdet. I årtusanden har Dekuträdet hjälpt ynglingar som du i Kokirivillage. Jag har fått besked från bortom Hyrule castles murar. Han är sjuk! Ett monster lever nu innanför hans bark, och bara en person kan ställa allt till rätta, du! Bege dig till Kokirivillage, i södra Hyrule. Navi kommer leda dig dit. Gå nu! Epona väntar, you must make haste! And ofcourse may the triforce keep you safe, now go! Go young Martin!!!
någon har spelat lite för mycket zelda...

Raynox HD-3035 PRO fisheyekonverter 0,3x: funkar finfint med 16:9

Horse-E sa:
Tack så mycket för svaret Joakim! Har du nån aning om hur det kommer se ut? Kommer det se helt förjävligt ut som om man kollade i en sån där sak man har i dörren eller kommer det se helt okej ut? Sen så undrar jag också om man kan köra 16:9 med det fisheyet.
KOlla in på cyberphoto.se där finns det vidarelänk till raynox hemsida där det finns bilder och videoklipp :)

Tack för svaren grabbar! Dock så var det QC-303 som jag undrade funkade med 16:9, men spelar roll :)

Tillbaka
Topp