Fixar gäng att åka ner med till St Anton! 10/11

lanne

Medlem
Tjena!

Nu är det så att vi är ett litet gäng, alla från freeride, som planerar att åka ner till Österrike, St Anton. Vi har så gott som bestämt att vi ska åka ner någon gång mellan 15-22 november, inte helt bestämt än, för att sedan där nere leta boende och jobb!

Just nu i skrivande stund är vi fyra personer. Jag från Skövde, en kille från Helsingborg och två från Falkenberg!

Tanken är alltså att de som åker ensamma inte längre behöver åka ensamma hemifrån. Vi skapar ett gäng redan innan resan startat!

Peace!

Senast ändrad:
Det låter ju super! Vi är 3 tjejer från Helsingborg som också hade tänkt dra ner någon gång i slutet av november, har dock inte hittat något boende som verkar vettigt. Planen är att ta tåg ner för att kunna ta med så mycket packning som möjligt :) Hur hade ni tänkt ta er ner?

Grym trad ni gjort har! Jag ar en av grabbarna fran Falkenberg forresten! Ha det fint halsar jag fran Spanien!

Låter awesome!
tjej från göteborg som också är ensam, haha.
s.rosvall@hotmail.com

Hello,

jag ska också ner på egen hand! mina vänner kommer efter jul, så jag skulle behöva 5 rumskompisar till vår lägenhet i st jakob för december, om någon är intresserad?!! den är alltså för 6 pers, uppdelad i 2 sovrum med ett badrum till varje rum och ett gemensamt kök. nyrenoverad och fin, ser den ut på bilderna ;)

sjukt taggad för skidor nuuuuuuu!!!!!!!!!!!!! :lol:

Hello! Två killar från Ängelholm här, Någon gång efter första november hade vi tänkt ta oss ner, roomies och grejer är något vi fortfarande letar efter. Änsålänge ser det ut som vi tar tåget, men finns möjlighet så kör vi bil då vi båda har körkårt :)

Hello!
Ensam tjej som är sjuukt sugen på st anton i vinter, dock helst inte helt solo^^
Har itne planerat så mycket, så är öppen för förslag vad som gäller resa och boende... Jag vill bara åka bräda!!

fidel sa:
Hello!
Ensam tjej som är sjuukt sugen på st anton i vinter, dock helst inte helt solo^^
Har itne planerat så mycket, så är öppen för förslag vad som gäller resa och boende... Jag vill bara åka bräda!!
Också ensam tjej , åker också bräda!! Vart är du ifrån? Ålder? :)

Härligt med brudar på bräda! :P Jag är från Ängelholm, Skåne.. 20 år gammal, du var göteborgare väl? Också ensam?

Senast ändrad:
fidel sa:
Härligt med brudar på bräda! :P Jag är från Ängelholm, Skåne.. 20 år gammal, du var göteborgare väl? Också ensam?
Jaa klart man åker bräda... Haha. Jepp jag är från Göteborg :)
Sofia rosvall på Facebook, Adda där så kan vi prata mer :)

Ja lanne, jag är nog på!

Där fanns fler än en Sofia rosvall, adda fidel af guldkant (jag) istället, det finns bara en ;)

Tjenare!

Vi är två killar från Göteborg som tänkt dra ner nu och göra vår första säsong. Just nu har vi väl bara bestämt datum för nedresa till 2:a december och letar febrilt efter boende. Ingen som har platser över eller några tips?
Kan det löna sig att fixa för någon vecka hemifrån och sen försöka lösa resten på plats?

Hallå! Vi er 3 herlige folk som har skaffet leilighet i Gand, to nordmenn og en svenske.. Så har vi plass til en mer, er det noen som er hypp på å bo billig med en flott gjeng som liker pudder og en fest i ny og ne?
Ta kontakt! :)

vi är 3 killar som har fixat boende i mitten av centrum som saknar 1 medboende då det är en 4 manna lägenhet.
i princip allt ingår i lägenheten=)
hör av er:)

Två grabbar strax utanför Göteborg. Vi tänkte göra vår första säsong i år och planerar att rulla neråt med bil nån gång i november. Ordnar vi en retrostämplad Volvo med sjöfärdiga däck kommer vi ha platser för fler!!:-)

Fett ös att så många ska ner =)

Hur löser ni boende? Fixar ni boende hemifrån för typ 1 vecka och sen letar vidare med jobb/permanent boende på plats? Tips på billigt boende för första dagarna?

Take care =)

Börjar bli lite smått frustrerande det här nu! Nej från alla håll just nu, fullt överallt.

Ni som varit nere tidigare, är det lätt att hitta boende väl på plats via den berömda anslagstavlan?
Eller är det dörrknackning som gäller?

Dörrknackning är ganska effektivt, men man får många nej och måste orka testa överallt. Annars har mailbox en anslagstavla och "boendepärm" man kan kolla i och hitta boende ganska lätt. Det löser sig alltid! Bara man har ngnstans att bo de första en/två veckorna.

Good luck!

Okej, det var skönt att höra att det löser sig.

Som det ser ut nu lutar det åt att vi sticker ner i månadsskiftet nov/dec och har löst boende för någon vecka hemifrån. Sen är det alltså bara att bita ihop o knacka dörr för att fjäska in sig någonstans.

När man väl är därnere och letar går det att hitta något centralt med nära till lift osv. eller får man söka sig längre bort, typ St.Jakob, Pettneu? Bara så att man har ett humm och inte blir allt för besviken..

paalmen sa:
Okej, det var skönt att höra att det löser sig.

Som det ser ut nu lutar det åt att vi sticker ner i månadsskiftet nov/dec och har löst boende för någon vecka hemifrån. Sen är det alltså bara att bita ihop o knacka dörr för att fjäska in sig någonstans.

När man väl är därnere och letar går det att hitta något centralt med nära till lift osv. eller får man söka sig längre bort, typ St.Jakob, Pettneu? Bara så att man har ett humm och inte blir allt för besviken..
Hmmm, inte världens koll på det. Klart man kan hitta ngt centralt, men det är inte sååå farligt att bo längre bort, bussarna går hela tiden under dagen! Det är bara kvällen som kan bli jobbig, sista bussen till pettneu/st. jacob går 02.12 om jag inte minns fel och kostar 2€, taxi kostar detsamma om den är full. Sköna gäng i pettan och st. Jacob har ett ok gångavstånd om man inte är för lat. Ca 35/40 min kanske? Bagateller på fyllan + att man kan hitta fiiina godsaker till frukosten på väg hem! Huvudsaken är ju ATT man får boende, no?

Taxi prisen var vel ikke sånn veldig ille, kanskje man får legge av litt penger til det! Tror jeg skal klare å gå hjem likevel, i håp om å finne godsaker! :D

Senast ändrad:
Vi är två tjejer som ska dit ner i november, Vi ska också leta boende och jobb där ner, det är våran första gång så vi är inte 100 på hur vi ska gå till väga, några förslag?

Senast ändrad:
Det enda ni skulle kunna fixa hemifrån är ett vandrarhem första respektive andra veckan när ni kommer ner! Sen när ni är nere lägger ni manken till ringer till diverse annonserade jobb/boende platser (hittas på mailbox i centrala st.anton) och att ni springer runt att knacka dörr. Har försökt fixat så mycket det går hemifrån, men det visar sig alltid lättast att styra upp allting på plats.

Detta blir min tredje säsong i raken i st.anton, så det är ju en fördel när man byggt upp kontakter och vet var jobben finns etc.

Hoppas ni lyckas!

Hallå på er !
Jag är ensam Kille på bräda, "inte världens bästa på det" men skulle se detta som en grym upplevelse :)
Första gången jag göra detta så är lite sisådär med hur det fungerar i nuläget ^^

Mvh!

Fan vad ball. Vi är 2 tjejer från Skåne med som åker till Anton med tåg 24e november! Har mejlat runder om både jobb och boende men har inte fått något svar alls av någon. Så vi åker väl ner och hoppas på det bästa! Någon som vet något bra, billigt boende?

Fan inte långt kvar nu!! :D

sonyros sa:
fidel sa:
Hello!
Också ensam tjej , åker också bräda!! Vart är du ifrån? Ålder? :)
Samma här! Ensam tjej och åker bräda

Tjo vi är 3 killar från småland 22,20,20 år , som skall köra ner till anton 10 november och söka jobb och boende, om någon vet hur man får tag i billiga lägenheter så pm:a gärna mig :)
Annars ses vi e paradiset!:cool:

Dra till Haus Gruber och kolla, billigt och ofräscht :) Inga som ska bo i Pettneu ?? Tar tåget ner den 20 Nov :)

Hey.

Nyligen bestämt mig för att dra ner till St. Anton i vinter för att finna grym skidåkning, härligt umgänge och kanske ett och ett annat slavjobb.

Hursomhelst, Min polare har redan boende genom sitt jobb och jag har varken jobb eller boende, Hänger med ner ändå sista veckan i november. Tänkte höra om det är fler än jag som sitter i en liknande, något obekväm sits.

Så en liten SHOUT OUT: Alla med ngn typ av sängplats över, feel free to contact me, skicka pm eller liknande.

mvh

Tjena.
Sjukt sugen på att följa med något skönt gäng ner till Anton för att söka lyckan ( Boende,snowboard,jobb)
Trevlig och social snowboard åkare.
Om någon av er sitter på en plats eller har lust att dra ihop något hör gärna av er.
MVH Emil

Sitter i exakt samma sits som er två! Tänker dra ner för att åka skidor och ha kul men kmr även att behöva jobba för att få ekonomin att gå ihop :) Är 21 år och kmr ifrån Göteborg.. hade vart väl chill om det löste sig med boende innan men annars får man väl ta det on spot :)

Peace

Jag och min gode vän är sugna på att dra ner till Anton kring 15 december.
Hur tror ni det ser ut på arbetsmarknaden då? Är alla jobb upptagna?
Lägg gärna till mig på msn för all information och allt tugg kring St Anton uppskattas. (philwahlgren@hotmail.com)
Vi tänkte fixa boende på plats. Hittade för övrigt flyg till Zurich för 700 kr.. Låter prisvärt?

Vi är dock eteriska planer och inget är spikat ännu. Men oj vad kul det låter!

Heej! Vi är två tjejer som drar ner den 15e november och kom nyss på att det är väääldigt snart! Men eftersom vi är så himla sega så har vi inte tänkt så mycket på det där med boende... men det skulle ju vara bra att ha någonstans att bo iaf de första nätterna. Så om det är någon som vet något billigt hotell/vandrarhem eller som har 2 sängplatser att erbjuda hör av er!! :)

Ses i St Anton

toveochsara sa:
Heej! Vi är två tjejer som drar ner den 15e november och kom nyss på att det är väääldigt snart! Men eftersom vi är så himla sega så har vi inte tänkt så mycket på det där med boende... men det skulle ju vara bra att ha någonstans att bo iaf de första nätterna. Så om det är någon som vet något billigt hotell/vandrarhem eller som har 2 sängplatser att erbjuda hör av er!! :)

Ses i St Anton
Hejhej. Jag och två tjejkompisar ska också ner, åker den 24e. Att fixa boende för hela säsongen här hemmaifrån är väldigt svårt. Jag har ringt allt jag har kunnat ringa, jag tror man måste ha lite tur för att få boende. Men leta efter något "Haus" som ni kan bo i en vecka och gå och knacka dörr sen.. Det är så vi ska göra!

Det ska nog lösa sig för alla, får vi hoppas =) Ses där!! taggaaa

Snödjup

Tillbaka
Topp