Fjällen under 20 år..

• Trådstartare Trådstartare Ztavve
  • Start datum Start datum
Z

Ztavve

Guest
Fjällen under 20 år..
Yes, vad finns det för ställen egentligen som erbjuder skidåkning till dom som är 18-19 år. Skistar har ju 20 årsgräns (minst 2 20-åringar i stugan) överallt.
Vilka anläggningar har inte den åldersgränsen, eller företag eller dylikt som hyr ut stugor i till exempel sälen.

Skriv alla alternativ där man inte behöver vara 20 för att boka, och svara inte något drygt som "skaffa kompisar som är över 20", för det är inte det de handlar om.. ;)

//Ztavve

Fjällen under 20 år..
Om jag inte har helt fel så har Idre en bokningsgräns på 18år.. Det trots att det varje år kommer 1000-tals av oss stockholmare och trashar stugorna.. Konstigt ;P

Fjällen under 20 år..
Jag och mina kompisar lyckades 2005 boka boende i Kläppen trots att vi alla var under 20, detta året var vi i Åre och var fortfarande under 20, bodde då på Karolinen utan problem. Huruvida detta fungerar i alla lägen vet jag inte, det gick i alla fall för oss.
Men Skistar brukar vara väldigt strikta med att man är 20 eller över, men söker man sig en liten bit utanför anläggningen går det ibland att hitta boende som man kan boka även som yngre. Hittade ett ställe utanför Åre, minns inte vad det hette, i alla fall när vi kollade runt lite.
Annars kan ni försöka boka erat boende genom privatpersoner. Finns många som vill hyra ut sin stuga under vissa veckor, kolla runt på lite sånt också.
Eller så drar ni till Alperna, där kan vem fan som helst få boende! :)
Lycka till.

Fjällen under 20 år..
Ramundberget och Tänndalen.. Det kanske skiljer mellan olika boenden men vi behövde i alla fall bara skicka in ett intyg påskrivet av föräldrarna om man är under 18 år.

Good luck!

Tillbaka
Topp