Fjolårsskidor: Dynastar Slicer eller Völkl Kendo?
Hej! Jag har tänkt att införskaffa nya alpina skidor, då mina nuvarande har blivit på tok för korta. Det jag har tänkt att använda skidorna främst till är piståkning, men kommer även att köra en del offpist/puder och park - därför tror (?) jag att "all-mountain-skidor" kommer passa mina syften bäst. Fördelningen kommer ungefär se ut på följande sätt: 50% pist, 40 % offpist/puder och 10% park. Skidorna kommer användas sporadiskt i några år framöver, och därför känns valet viktigt - de ska funka hyfsat till mycket så att säga.
Jag väger i någonstans kring 85 kg, och är 179-180 cm lång. Vad gäller skidvana har jag åkt i 13 års tid, och även tävlat lite. Efter att ha sökt runt en massa på detta och andra forum, och jämfört priser (är student, vilket innebär aningen tight budget) har jag kommit fram till att Dynastar 6th Sense Slicer och Völkl Kendo (båda av fjolårsmodell) skulle kunna passa mig och mina syften. Vad har ni att säga om saken? Förutom det; vilken längd och bindningar borde man satsa på?
MVH Hakke1
Jag väger i någonstans kring 85 kg, och är 179-180 cm lång. Vad gäller skidvana har jag åkt i 13 års tid, och även tävlat lite. Efter att ha sökt runt en massa på detta och andra forum, och jämfört priser (är student, vilket innebär aningen tight budget) har jag kommit fram till att Dynastar 6th Sense Slicer och Völkl Kendo (båda av fjolårsmodell) skulle kunna passa mig och mina syften. Vad har ni att säga om saken? Förutom det; vilken längd och bindningar borde man satsa på?
MVH Hakke1