Flaine säsongen 09/10 med Langley

kimpalimp

Ny medlem
Tjena,

Nu är det såhär att jag skall jobba på Langley's nyhet för säsongen. Nämligen hotellet Le Totem i Flaine.

Flaine!?

Efter en snabb googling förstår jag att det är uteslutande britter som åker till denna resort som utseendemässigt får en på tankarna till Leningrad år 1944.

Jag tänkte höra efter här vad folk har för erfarenhet av Flaine
Hur ni tror att man överlever som säsongare där?

Och kanske främst, är det någon annan som skall dit?

Jag ska dit me! Tror de kan bli jäla nice faktiskt. Kul me stor personalstyrka och området verkar ju hyfsat okaj. Är ju ganska nära till charmonix me om jag fattat allt rätt. Men de enda sega jag känner just nu är att palla med enbart brittiska gäster en hel säsong..

mvh

Rickard//

Då har vi uppfattat det på samma sätt. Jag tror precis som du att skidåkningen absolut är okej. Det här med att det kryllar av britter på orten ser jag både för och nackdelar med. Den största fördelen med dom är väl främst att majoriteten inte hittar längre än till dom blåa pisterna? :D

Vad ska du jobba med föresten?

Mvh
Kim

Åh va kul! Jag ska också dit! Inte hört så mycket om stället innan, men det verkar schysst. Haha sant med engelsmännen och pisterna!

Vad ska ni jobba med?

// Helena

Hej Helena

Jag ska jobba som servitör! Du då?

Är det nån som har koll på vad säsongskort kostar osv? Det är riktigt fint att det är ski-in/ski-out på hotellet!

/Kim

Det låter ju roligt! Har du gjort det förut?

Jag ska jobba i receptionen.

Det stod att säsong kostade 838 euro. Men halva priset om man köper innan 15 dec, så det måste man ju lätt göra! Hur mycket tid tror du att vi kan åka skidor?

Ja jag såg lite bilder som de skickade :) Bra ställe, men det känns väldigt "barnvänligt", typ lekrum och grejer.

/Helena

Nepp, jag har ingen direkt erfarenhet av att servera... Men det skall nog gå bra ändå!

Receptionsjobb borde vara rätt bekvämt, inte sant? Och jag tror att hur mycket tid till skidåkning man får varierar nog från jobb till jobb. Till mig sa dom tex att man vissa dagar serverar frukost/lunch och andra dagar middag. Då borde det vara så att man kan åka skidor när man jobbar vid middagstid.

Haha lekrum ja! Är nog rätt mycket familjer..

Har du msn eller nått? Hade varit kul att snacka lite mer inför avresan! :)

/Kim

Jag ska också jobba på Le Totem denna vinter :) Kommer vara bakom baren

Som alpby kanske det, som sagt, inte är något höjdarställe, så vi får satsa på backarna. Förlita oss på att de brittiska barnfamiljerna håller sig i de blåa, så jobbar vi på resten av berget.. UCPA har ju offpist-grupper dit iofs, så man får väl samsas med dem hehe

Anyhow, tror jag de blir en bra sässe!

hallo

ska också säsonga åt langley på Le Totem som diskare/handyman.
jävligt gött me ski in ski out, om man får en lång rast:P..

någon utav er som ska på servicekursen i helsingör förresten?

angående liftkortet, skulle inte personalen få typ 30% på lifkortet?

/Philip

Vad du än gör .. åk INTE till flaine .. största jävla skit hålan som finns i alperna .. finns EN pub i hela byn! och dn kommer ta ca 1 timma att gå till !!!!

Har varit i Flaine. Hmm vad skall jag säga.
Det är en plats på denna jord där jag åker bra för enbart offpisten. Fördelen med offpisten är att de engelsmän och fransoser som är där vet inte riktigt vad offpist är,, dvs det är mkt orört där länge efter snöfall. Det är allt från öppna ytor till skog. Finns bra hajkmöjlighet där också.
När det gäller byn så är det som... vad skall jag säga.... jag har varit där en vecka och på en 20min går du igenom alla gator, som mest betår av cementblockliknande hus/byggnader och saknar helt charm. Barlivet och after skin är väldigt begränsad,,, jag tror att du har faktiskt 2 pubar där,,, eller så var det bara en....
Så för offpist rekommenderar jag det starkt,,,, om man åker för att partaja och ha roligt,,,, hmmm åk någon annanstans,, typ Cham och Chambre nuffe (eller hur det nu stavas - baren i Cham).

Tillbaka
Topp