Flex på Head pjäxa?

Gurra101

Ny medlem
Flex på Head pjäxa?
Man brukar ju prata om 70, 80 eller mer i flex(eller mindre)! Men Head har tydligen ett annat system? Dom har "Flex: M103R F7.3/6.3" som på mina! Vad motsvara det i det "vanliga" som ni brukar prata om? Då typ 90 kanske i flex??

Flex på Head pjäxa?
Tja Gurra!

Vi resonerade lite kring det här under din förra tråd "Rätt pjaxa för mig?? Head worldcup TR Heatfit?".

Det finns i dag inget stadardiserat system som anger skors hårdhet. Alla fabrikanter har sina egna, som i o f s påminner om varandra. Några exempel. Mina Salomon Course har index 120. Langes racesko har 130 men känns mjukare. Lange Race 120 är rentav degig. Nordica Dobermann WCS har index 150 och är mycket riktigt det hårdaste du kan hitta på marknaden. Deras WCXS har index 100 och men fanimig hårdare än mina Salomon Course. Summa summarum, en riktig soppa!

Heads hårdaste har index 10.8 och din 7.3, så din är betydlig mjukare än en ren racepjucka.

Min metod att sätta sin egen sko på ena foten och den sko man vill jämföra med på den andra är väl enda sättet av få nån sorts utslag.

Siffror är i a f inget att hänga upp sig på. Ut å åk!

God morgon,
Ace DG

Tillbaka
Topp