Flex pjäxor

smorgos

Ny medlem
Flex pjäxor
Ska skaffa nya pjäxor då dom gamla är utslitna. Om man gillar åka offpist, väger runt 75 och är 184cm lång, vilken flex bör pjäxan ha då?

Om sen någon har något tips på en pjäxa för smala ben så vore det guld, har ganska smala smalben så har svårt för att få benet att sitta fast i pjäxan.

Flex pjäxor
Det är mycket individuellt! Vissa gillar att ha betongpjäxor och andra lite mjukare... Men minst 100 iaf skulle jag säga. Sen ska man veta att olika märken och till och med modeller kan variera in det oändliga så flexindex är inte så jäkla självklart som man kunde hoppas.

Flex pjäxor
jag skulle säga att det är meningslöst att välja pjäxa efter flex. dessutom beror det helt och hållet på vad du föredrar, styva eller mjuka pjäxor.
och flexindex varierar som nämnt en hel del mellan tillverkare.
prova istället ut en pjäxa som passar för din fot, och titta sedan på hur styva du vill att de ska vara. köp inte på internet om du inte vet vad du ska ha.

Flex pjäxor
Att kika efter pjäxor med ett visst flex är lite fel. Det som är 100 i flex hos den ena tillverkaren är något helt annat hos nästa. Så släpp den siffran, skit i den.
I min åsikt är flexen ganska lite beroende av din längd och vikt, men betydligt mer avgörande för din åkstil.

Prova istället fram en pjäxa som har bra passform, och som sitter åt överallt. En bra skidbutik kan hjälpa dig med det. (gå till en riktig skidbutik, inte en sportbutik)

Är helt omöjligt att rekommendera en pjäxa för smala ben om jag inte vet HUR dina ben är smala.

Flex pjäxor
Angående flex på pjäxor så kommer jag med ett inlägg, nån som har en aning hur flexet är på salomon ghost? hård eller mjuk för att vara 130 i flexet?

Tillbaka
Topp