assr
Aktiv medlem
Flickvän har köpt kineskopia ELLER riktiga A-frames - jag blir inte riktigt klok..
Tja.
Min tjej har köpt ett par goggles på tradera
. Det är ett par Oakley A-frame Jet black / Fire irid.
Jag har själv ägt 6-7 par Oakleys och tycker att de här känns ..."fel".. på något sätt.
Det var något som saknades.
Efter lite googlande på goggles (
) så ser jag att outriggersarna ser riktigt flummiga ut och att det inte är någon silikonsträng på insidan av gogglestrapen. I övrigt är plasten precis där outriggers ska fästa väldigt mjuk och luktar otroligt mycket plast. Det medföljde box och påse, och de ser i mina ögon autentiska ut.
Gogglarna ser ut som följande länk:
http://www.arniesairsoft.co.uk/reviews/oakley_aframe/photos/img_1365.jpg
Jag orkar inte ta en bild på dem att lägga upp. De är identiska med ovan, med samma bag & box och så vidare. Det är alltså där strapen möter goggle som det borde se annorlunda ut med en annan "fästannordning" med en outrigger som sitter i två hål, ett uppe och ett nere, istället för som dessa hon köpt där de är "pluggade" i mitten av goggleframen.
Kan någon ha sålt en early-model av A-frame till henne? Typ någon "beta-modell"?
Kan det vara någon speciell japan-fit eller liknande?
Kan det vara någon annan specialmodell, typ armémodell, skjutmodell, MB-modell eller ngt sånt? Skotermodell?
Har någon här inne sett något liknande?
Jag blir inte klok på detta. Jag brukar inte ställa dumma frågor. Snälla hjälp mig - borde jag försöka få köpet att återgå och kräva pengarna åter osv? De kostade 550 kr, så i sammanhanget är det väl "ok" för ett par 7-8 år gamla new-old-stock som jag tror dessa ska föreställa/är
Mvh
Hans
Min tjej har köpt ett par goggles på tradera
Jag har själv ägt 6-7 par Oakleys och tycker att de här känns ..."fel".. på något sätt.
Det var något som saknades.
Efter lite googlande på goggles (
Gogglarna ser ut som följande länk:
http://www.arniesairsoft.co.uk/reviews/oakley_aframe/photos/img_1365.jpg
Jag orkar inte ta en bild på dem att lägga upp. De är identiska med ovan, med samma bag & box och så vidare. Det är alltså där strapen möter goggle som det borde se annorlunda ut med en annan "fästannordning" med en outrigger som sitter i två hål, ett uppe och ett nere, istället för som dessa hon köpt där de är "pluggade" i mitten av goggleframen.
Kan någon ha sålt en early-model av A-frame till henne? Typ någon "beta-modell"?
Kan det vara någon speciell japan-fit eller liknande?
Kan det vara någon annan specialmodell, typ armémodell, skjutmodell, MB-modell eller ngt sånt? Skotermodell?
Har någon här inne sett något liknande?
Jag blir inte klok på detta. Jag brukar inte ställa dumma frågor. Snälla hjälp mig - borde jag försöka få köpet att återgå och kräva pengarna åter osv? De kostade 550 kr, så i sammanhanget är det väl "ok" för ett par 7-8 år gamla new-old-stock som jag tror dessa ska föreställa/är
Mvh
Hans