Flims Laax / Zermatt 09/10

nimajneb

Ny medlem
Tjena, jag tänkte göra min första säsong nu med en kompis.

Vi är sugna på att dra till Schweiz och det som drar mest är väl Flims/laax eller zermatt.
Nån som vet hur man hittar boende till Flims/laax? jag försökte leta på deras hemsida www.laax.com men hittade inget.

vi hade tänkt jobba där nere, typ 50% eller nått sånt. så om nån har några bra förslag så för ni gärna dela med er.

Någon annan som ska till nått av de här ställena?

mvh
Benjamin

Har hört att parken i laax är dåligt underhållen när det inte är tävlingar, men att den under tävlingar håller aboslut världsklass!

RCroy sa:
Har hört att parken i laax är dåligt underhållen när det inte är tävlingar, men att den under tävlingar håller aboslut världsklass!
joo det har jag också hört, dom ska även ha väldig mycket och lättillgänglig offpist om jag inte har helt fel =)

Senast ändrad:
tänkte bara ge en heads-up..
var själv inne på laax/flims förra säsongen men hittade ingenting alls i boendeväg.. hittade något boende som man bara kunde hyra månadsvis.. men över en hel säsong hittade jag ingenting. månadsvis hade blivit alltför dyrt för vår del.

enda tipset jag kan ge er är väl att maila de faktiska uthyrarna själva och höra med dom om ni kan komma överens om en deal. eller om ni fixar jobb, och sen boendet därigenom.

fiskfan sa:
tänkte bara ge en heads-up..
var själv inne på laax/flims förra säsongen men hittade ingenting alls i boendeväg.. hittade något boende som man bara kunde hyra månadsvis.. men över en hel säsong hittade jag ingenting. månadsvis hade blivit alltför dyrt för vår del.

enda tipset jag kan ge er är väl att maila de faktiska uthyrarna själva och höra med dom om ni kan komma överens om en deal. eller om ni fixar jobb, och sen boendet därigenom.
aha okej, tack för det :) vi hade egentligen tänkt fixa boende genom jobb. har inte så värst mycket pengar för att klara det, så det är våran ändå utväg.

tänkte själv att ta mig ner till laax iår, hörde jobb o boende ska inte vara det lättaste.....
men jag kan vara till hjälp om ni inte hittar något boende, jag känner någon som kommer ifrån laax o han kan hjälpa med boende osv, så om ni inte hittar något, så hör av er, kan säkert fixa något åt er!
annars, angående jobb, så kan jag bara hjälpa er om ni kan tyska...men kolla in denna sida --> http://ig4.i-grasp.com/fe/tpl_Weiss...9&c=567665122523&pagestamp=selkxkofwmljnplwvl
där finns det en del jobb som fortfarande är lediga, men obs det är på tyska!

men hoppas det är till hjälp

Tyskan är inget problem för mig (är 50% schweizare), måste la bara komma in i det sen är det inga problem. För min kompis däremot så vet jag inte, han läste t.o.m. steg 4 på gymnasiet, men han kan det väl inte flytande. Om han är pressad så kan han nog klämma fram ett par meningar.

Har redan kollat lite på den sidan, kommer inte ihåg om jag har sökt nått redan. På vilket sätt skulle du kunna hjälpa oss med jobben? kontaker eller?

vad det gäller boende så har vi inte hittat något, vi hade väl egentligen tänkt fixa boende genom jobb, men vi får la se hur det slutar.

btw, tack för svaret

Om du pratar tyska så borde det lättaste vara att ringa ner till turisbyrån och kolla boende där, sen att ringa runt till ställen där som behöver folk. Finns ju en del ställen där om man vill. Det borde vara det enklaste helt enkelt..

Sorry, är lite sen på att svara
men vad jag kan hjälpa till med det var mest boende, ang jobb så hade jag nästan bara den sidan...det är i stort sätt 95% av alla jobb som finns, allt ägs av samma företag o det är just weisse arena gruppe, som den heter
annars boende vet jag själv inte direkt så mycket, man får ofta ett boende genom jobben, annars så är det min polare som kommer därifrån o han vet en massa privatpersoner som hyr ut lägenheter osv...kan höra med honom om han redan kan kolla runt lite om det finns något ledigt.

Tillbaka
Topp