Flottsbro goes big!

SverigeTomten

Ny medlem
Flottsbro goes big!
Hej alla skidglada stockholmare!

Idag var jag i Flottsbro med skolan och till min förvåning så håller de på med att bygga en stollift! Äntligen händer det saker i vår lilla 08-backe :)
Just det, en trestolslift blir det och inte nog med det, nya snökanoner är köpta och hela snösystemet är tusen gånger bättre än den gågna säsongens!
En stor lång grop byggs på en av backarna, kan det vara en half pipe, eller kanske en ny nedfart?

Det ser helt klar strålande ut och nu ser jag fram emot säsongen mer än någonsin tidigare!

Ha det/

SverigeTomten

Flottsbro goes big!
så jäkla ovärt med stollift. jag hoppas inte dom tar bort ankarliften, annars måste man ju antingen hika eller åka hela vägen upp om man ska till parken...
men annars låter det nice!

Flottsbro goes big!
Tycker det ska bli skönt medatt slappna av i en stollift men bara dom inte tarbort ankarliften som nu huggybear skriver!!

Flottsbro goes big!
a men då låter det sweet. vart ligger stolsliften då? precis bredvid eller?

Flottsbro goes big!
Låter nice, men fan om dom lagt dom pengarna på park istället så skulle de va sjukt! Ja menar de finns bättre saker att använda pengarna till än en stolslift, men men.

Dom ända som inte gör nåt i år verkar ju vara väsjö, men vad vet jag.

Flottsbro goes big!
Lindhee sa:
Låter nice, men fan om dom lagt dom pengarna på park istället så skulle de va sjukt! Ja menar de finns bättre saker att använda pengarna till än en stolslift, men men.

Dom ända som inte gör nåt i år verkar ju vara väsjö, men vad vet jag.
vad ska hammarby hitta på för bus?

Flottsbro goes big!
tja, det går ju snabbar upp, jag menar, ankarliften bär ju två st och en stollift bär tre...
2 + 3 = 5 personer åt gången kommer upp. Det kommer att gå nästan dubbelt så fort!
Så jag tycker att insatsen var värt, nu kan man åtminstone komma till flottsbro redan på öppningsdagen för att nu vet man att liftköerna kommer inte bli lika långa :)

peace

Flottsbro goes big!
eftersom dom har två ankarliftar blir det ju 4 + 3 = 7. eller har dom tagit bort en?

Flottsbro goes big!
jag tror att dom tog bort den ena som e nära familjebacken, men det påverkar inte vi som hänger i parken :)

Ni kan se i webbkameran att det byggs för fullta muggar!

Senast ändrad:
Flottsbro goes big!
Öhh, om man läser senaste SLAO X-Press så står det att det är en fast 4-stol som byggs. Branschföreningen borde ju ha koll på det där. Nu blir det väl snart fart på Skistar - smäller säkert upp en kopplingsbar 6-stol i Hammarby till säsongen 08/09...eller varför inte en ägglift :))

Flottsbro goes big!
synd bara att dom bygger ut nu när snön försvinner. läste idag att sthlm har skånes klimat om 15 år å vi vet alla vilka vintrar dom har där nere.

Flottsbro goes big!
havreboll sa:
synd bara att dom bygger ut nu när snön försvinner. läste idag att sthlm har skånes klimat om 15 år å vi vet alla vilka vintrar dom har där nere.
Att vi får deras vintrar kan jag väl ta, det är ju bara att resa bort, bara vi inte får skåningarna också...

Flottsbro goes big!
SverigeTomten sa:
Hej alla skidglada stockholmare!

Idag var jag i Flottsbro med skolan och till min förvåning så håller de på med att bygga en stollift! Äntligen händer det saker i vår lilla 08-backe :)
Just det, en trestolslift blir det och inte nog med det, nya snökanoner är köpta och hela snösystemet är tusen gånger bättre än den gågna säsongens!
En stor lång grop byggs på en av backarna, kan det vara en half pipe, eller kanske en ny nedfart?

Det ser helt klar strålande ut och nu ser jag fram emot säsongen mer än någonsin tidigare!

Ha det/

SverigeTomten
Till och med 4 stols lift! :o

Tillbaka
Topp