Kör du hårt och vill ha bra hälgrepp så skall du inte välja Flow. Jag har kör på Flow i 7 år (4 el. 5 olika modeller), men när jag blev bättre och bättre (=körde hårdare) så höll inte hälgreppet. Jag har testat Flow med massa olika skor, Drake/Flow/Burton/32. Det blev så illa att jag för 2 år sedan köpte ett par SnowPro Xenon bara 2 veckor efter jag köpte mina senaste Flow. Jag trodde att nya Flow skulle klara av att hålla stilla hälen, men icke.
Fan vad jag hatade att hälen reste sig några millimetrar i varje tåsväng. Sen känner man brädan bättre men strap-bindningar. Sen tar det inte mycket längre tid för en van brädåkare att strappa in sig än vad det tar för en flow-åkare.
Slutsats: Är man nybörjare som inte vill tröttna på snowboardin pga jobbet med att spänna bindningarna, så funkar Flow utmärkt. Men som erfaren åkare, som står på lite, så föreslår jag inte Flow.
Sen tycker jag kanske inte att burton är det självklara valet, jag gillar inte deras brädor (har testa många), utan välj ett par som du gillar efter du har testat dem..