flow bindning eller burton

maffe_s

Ny medlem
jag kör på en flow bindning och jag är j*vligt nöjd med den... det är lika lätt som det ser ut... man kan ta på den i farten... kvalitetsmässigt vet jag inte riktigt... min har pajat en gång på 3 år så den har varit bra måste jag säga...

lycka till//R

Burton håller garanterat minst lika bra som vilket annat märke.
Jag har kört på samma bindningar sen 97 och de enda som gått sönder är ett par skruvar som rykt. Och jag kör hårt med grejorna så du behöver nog inte oroa dig.

jag var bara tvungen att säga att jag e asnöjd med mina flow! jag har kört med flow i typ 6år å inga av mina andra har varit så snabba att dra i! man kan sticka iväg innan man har dragit på den!jag har aldrig ångrat att jag köpt dom!
sen hur de passar e väl som baken...men jag e grymt nöjd! å jag tror inte att jag skulle vilja gå tillbaka till "vanliga" bindningar...

Har haft Burton-bindningar i 2 säsonger..kan inte påstå att jag är nöjd med dem. Strapsen lossnar, skruvarna till platesen lossnar och häl-cap:en har fallit av några gånger.
Har inhandlat ett par Flux nu, hoppas på bättre kvalitét.

Jag körde med flow i några år men bytte till burton mission för två säsonger sen och kommer aldrig att köra med flow igen. Flow-bindningarna är kanske lite snabbare att strappa i, och aningen mer stabila men du får enligt min uppfattning aldrig samma brädkänsla i flow jämfört med vanliga bindningar. Sen kommer du att kunna tweaka ut tricken sju gånger bättre med vanliga bindningar, vilket ju inte är helt fel i dagens "tech hysteri"... Skulle heller inte rekomendera dig att köra med nåt annat än flows egna boots i deras bindningar då jag haft sjukt dåliga erfarenheter av att man kan tappa allt hälgrepp med andra boots.

Good luck!

flow är ju tyngre än burton bind tyckte jag... så ja skulle nog satsa på en burton men ja körde mycke rails... så det beror på åkstilen också

men det blir oockså jävligt skum om du har tunga bind medans du har lätta boots

säjer de samma kör på ett par burton ps1 funkat grymt bra för mej men somsakt de e en smaksak,,
lycka till me köpet

Flow bindningar är sa pass annorlunda att de inte gar att jämföra, tycker man om flow kör man med flow.

Annars funkar burtons bindningar utmärkt, burton är framförallt ett märke som man lätt fixar i vilken liten hala man än befinner sig i da de är sa stora.

Själv kör jag flow sen förra sässongen och är grymt nöjd, framförallt gillar jag att man slipper tva straps som spänner över foten. Men det är en helt personlig sak, testa flow om du ha tillfälle.

flow är ju en smak sak.vissa äldkar det andra gillar det inte.som sagt kan va knöligt med andra skor än flow i deras bindningar

vad gäller burton och kvaliten på eras bindningar så är den ju helt värdelös.strappar som knäcks lämnt och ständigt spännen som pajjar och så vidare.lyckades faktiskt knäcka bas plattan på mina custom.det borde inte kunna gå och göra.

varför köpa burton eller flow för?finns så mycket bättre och skönare bindningar på marknaden. Flux som nån här ovan rekommendera är ju eranga grymma.Rides bindningar funkar utmärkt dom med.Sen nämnde nån salomon sp7 bindningarna och dom är ju helt underbara.

peace!

flow bindningar går otroligt fort att ta på sej ! Min kompis tar på sej dom snabbare änn va jag får på mej stavarna !

Peace

Åsikterna om vilka märken man ska ha på grejerna går alltid isär. Men av erfarenhet så kan jag säga att om en Flow bindning går sönder är det svårt att hitta reservdelar, medans en burton bindning kan man snickra ihop med diverse delar. + att Flow bindningens bas-platta slits ut snabbare än en burton. Sen är det upp till dig, och vilken bindning sitter bäst till bootsen.

Kör du hårt och vill ha bra hälgrepp så skall du inte välja Flow. Jag har kör på Flow i 7 år (4 el. 5 olika modeller), men när jag blev bättre och bättre (=körde hårdare) så höll inte hälgreppet. Jag har testat Flow med massa olika skor, Drake/Flow/Burton/32. Det blev så illa att jag för 2 år sedan köpte ett par SnowPro Xenon bara 2 veckor efter jag köpte mina senaste Flow. Jag trodde att nya Flow skulle klara av att hålla stilla hälen, men icke.

Fan vad jag hatade att hälen reste sig några millimetrar i varje tåsväng. Sen känner man brädan bättre men strap-bindningar. Sen tar det inte mycket längre tid för en van brädåkare att strappa in sig än vad det tar för en flow-åkare.

Slutsats: Är man nybörjare som inte vill tröttna på snowboardin pga jobbet med att spänna bindningarna, så funkar Flow utmärkt. Men som erfaren åkare, som står på lite, så föreslår jag inte Flow.

Sen tycker jag kanske inte att burton är det självklara valet, jag gillar inte deras brädor (har testa många), utan välj ett par som du gillar efter du har testat dem..

vill höja ett varningens finger för andra boots än flow till flow bindningar. om dina 32 är mjuka som en gummistövel kan det funka. jag hade ett par asgamla vans boots när jag köpte mina flow, dey funkade helt ok. när jag sen köpte nya boots, burton, blev allt helt åt helvete. bootsen halkar runt inne i bindningen och de är svårt att få in foten om inte din 32boot är jävligt låg över tån. flow bootsen är kilformade och gjorda för att passa den starkt sluttande tåkappan. mitt råd. om du inte vill byta bort dina 32boots, är att ta burton bindningarna. jag har två par, cfx och c14, de är båda grymma. kvaliteten är väl inte så mycket att hurra för men däremot deras service. bara att knalla in på vilken butik som helst som säljer burton och få nya prylar, oavsett om du så köpt dom i ulambator

köp inte flow! mina höll bra i början men nu har d börjat gå upp när jag hoppar och åker max. d är mycke stabilare med vanliga pumps. även om jag måste erkänna att d är bekvämt me flow.

fakta: köp inte flow om du ska ha dina boots..

mina ord.. visst glider du in fint i din lata flow binding (om du har flow boots) efter liften..
men dom är ju rena skiten om man borster från det..
men är du lat och inte tänker jibba något så är väl flow okej..

om du då kanske tänker "åka" lite mera och inte vill köpa nya flow boots som e dyra och äckliga så bör du nog köpa burton carbon.. eller custom ;)

<.. köp inte flow köp inte flow ..>

KÖP INTE FLOW NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DET SUGER
BURTON LR DRAKE!

Tillbaka
Topp