Flow-bindning löste ut

• Trådstartare Trådstartare Isolde
  • Start datum Start datum
I

Isolde

Guest
Flow-bindning löste ut
Hej, min ena bindning löste ut häromdagen i en vurpa. Är det dags att skaffa nya bindningar då eller går det
att skruva på dem någonstans? Hälkappan knäppte upp sig, vet inte hur det gick till riktigt, men det känns
inte helt stabilt.

Ha det gott

Flow-bindning löste ut
Är det någon ur MK-serien så är det bara att vända sig till säljstället så ska dom åtgärda problemet...

Flow-bindning löste ut
Jag hittar den inte på Flows webb men hos junkyard.se heter den FL 55.

Flow-bindning löste ut
de har hänt för en kompis till mej också fast han fick dom i julas och han gjorde inget speciellt han bara åkte..

Flow-bindning löste ut
du behöver nog inte köpa ny bindning om det hände i en vurpa. flow har ju sin lilla knäpp grej på bakkapan och om du vurpar så du glider på rygg eller att bakkapan släpar i marken baklänges så kan den där saken öppnas helt enkelt.

Flow-bindning löste ut
Hmmm, det som känns olustigt är att den släppte utan att hälkappan drog i snön. Är lite osäker på om jag
krashade för att hälkappan knäppte upp sig eller om den knäppte upp sig för att jag krashade. Den borde inte
ha släppt helt enkelt.

Flow-bindning löste ut
Haha, har du rätt i! Tips på vad man ska ha istället? Har nitro-boots som funkar alldeles utmärkt. Funderar på
om Nitro-bindningar är smartast eller om det kanske inte spelar så stor roll egentligen. :)

Flow-bindning löste ut
prova att ställ ner kappan som ligger över foten för att få mer tryck över hälspännet, de brukar funka. ha de gott i vår slasket

Flow-bindning löste ut
Flow bindningar är oftast inte helt stabila och går ofta sönder vid fall.

Flow-bindning löste ut
Har testat att ställa ner kappan, problemet då är bara att fotterna vill domna av för att det sitter för tajt och
trycker på en massa olika punkter.

Det är nästan litegranna som att välja mellan att ha det bekvämt kring fötterna eller riskera att kliva ur
bindningen ofrivilligt.

Flow-bindning löste ut
Jag har själv flow-bindningar och detsamma hände mig i en vurpa. Det va andra gången jag använde dem, så det behöver inte betyda att bindningarna är utslitna. Visst är det underbart med snabbknäppta flow-bindningar, men frågan är om det inte är viktigare att fötterna sitter kvar i bindningarna..?

Flow-bindning löste ut
Köp SP - Metalizer det e dom bästa bindningarna på marknaden gå in på stoneybaloney.se o beställ dem direkt vetja;P

Flow-bindning löste ut
Va med om samma sak för ett par veckor sedan. Men de berodde (som någon redan sagt) på att jag hamnade på rygg och gled neråt med huvudet först. Tror det va för att spännet hakade i snön, men det var ju lite obehagligt. Tur att de bara var ena som löste ut eftersom jag inte körde med någon fångrem just då. Har börjat fundera på att köpa ett par vanliga bindningar dels pågrund av de dels för att jag tycker att hälen sitter för dåligt.

Flow-bindning löste ut
TJA...DU MÅSTE JU STÄLLA IN FLOW BINDNINGAR HUR HÅRT DU VILL ATT BAK KLAPPAN´SKA SITTA!!!
DU SKRUVAR PÅ EN RUND SAK PÅ BAK KLAPPAN, OCH SKRUVA PÅ DEN FÖR ATT DÄR STÄLLER MAN IN HUR HÅRT MAN VILL HA DEN...

Flow-bindning löste ut
Jaa Caps Lock !!! var länge sedan man såg något sådant... Hur som hellst lika hemskt som alltid på grund av att ögat läser bokstävernas ytterlinjer.. knepigt och förklara.. Men hur som hellst så innebär det att man måste läsa när det står med versaler. när det är småbokstäver så känner vi igen "konturerna".

Fan va onödigt inlägg jag just skrev..! jaja skit samma.. Jag är iaf skepptisk till flow bindingar.. Genvägar är oftast senvägar som det brukar heta..

Flow-bindning löste ut
Om du nu har Nitro boots så självklart ska du ha Raiden bindninga t.ex Zero, dom funkar utmärkt!
eftersom det igentligen är nitrobindningar under ett annat namn.

Flow-bindning löste ut
Jag har aldrig haft problem med flow under 5års tid med 3-4veckor/år. Kan iof bero på att jag spänner åt så hårt att fötterna nästan domnar bort eftersom jag hatar att inte sitta fast. Det finns ingen annan bindning som jag sitter lika bra i som flow. /anders

Flow-bindning löste ut
Mina gamla, numera pensionerade, Flow bindningar löste faktiskt också ut ett par gånger. Köpte ett par Ride-bindningar i höstas, och blev riktigt besviken. Visst, dem löser inte ut, men i övrigt är det skit! Man sitter inte alls lika bra. Så även om bindningarna kan lösa ut, så är det lätt värt det!

BigAir:
Minst vid vartannat fal går em sönder, eller?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp