Dax att redogöra för resultaten nu, tycker jag.

Tack för alla tips och råd! De var väldigt hjälpsamma!
Först vill jag bara "varna" för Stadium. De är helt konstiga. De har helt olika sortiment och priser mellan butikerna. Efter att jag varit och frågat om priset på Burton-brädan inklusive bindingar, så kom de på att de hade satt fel prislapp. Bindningarna var inte inkluderade ändå. Nästa gång jag kom tillbaka (några dagar senare) och hade beslutat mig för att köpa brädan hade de ändrat priset! Dessutom hade jag tänkt köpa ett par handledsskydd, men de var borta. Istället hade de bara mjuka hårdplastskydd för inlines. När jag frågade i affären påstod de att de aldrig haft snowboard handledsskydd med en hårdare skena i och mindre så de får plats i handskarna, vilket jag VET att jag har sett att de sålt för 200kr bara någon vecka tidigare.
Ska ni köpa nått på Stadium, köp det MED EN GÅNG! Vänta inte, för då har priset ändrats eller produkten försvunnit!
Och nu över till the good stuff!

Efter min besvikelse hos Stadium gick jag till detta forumet och fick tips om Blue Tomato (www.blue-tomato.at). Jag kan sammanfatta min erfarenhet i en mening:
FY FAN VAD BLUE TOMATO ÄR BRA!!!
En helt otroligt bra affär!!
Hos dem köpte jag följande:
* Burton Cruzer 160cm för €220 (ca 2000kr, 1000kr mindre än Stadium)
* Salomon SP1-bindningar för €100 (ca 900kr, 600kr mindre än Stadium)
* Salomon Maori-boots för €150 (ca 1350kr)
Observera att när man handlar för mer än €300 så är det FRI FRAKT, moms (VAT) är redan pålagt och eftersom Österrike ingår i EU tillkommer ingen tullavgift eller andra kostnader. Dessutom är all utrustning av modell 2004/2005 istället för 2003/2004 som hos Stadium. Bootsen är dessutom en modell som är 400-500kr dyrare än Salomon Defcon som Stadium hade.
I princip sparade jag över 2000kr på att köpa från Blue Tomato!!! Och de levererade inom en vecka!! Det kallar jag ett jävligt bra köp!!!
Nä, hur fungerade utrustningen då? I kort: JÄVLIGT BRA! (Ursäkta mitt språk.)
Eftersom mina fötter är 285mm långa köpte jag bootsen i storlek 295 (Mondo points, ungefär 11.5 US size) eftersom man ska lägga på 1cm (foten sväller lite och skon blir mindre i steget). De passade perfekt!! Helt perfekt! Satt som gjutna på mig! Otroligt bra passform runt hela foten, de var väldigt varma och mjuka och riktigt sköna. Jag frös aldrig om fötterna, ingenting skavde och de var lätta att få på och av. Behövde inte ens spänna dem för att kunna åka bra.
Jag kan absolut rekommendera alla att pröva Salomon boots. De är riktigt bra (iaf för mig).
Bindningarna var också mycket bra. Inget speciellt med dem, egentligen, men de fungerade utan problem. Har hört att man bör ha bindningar och boots av samma märke för det passar bäst, och det stämmer nog. Jag valde modellen SP1 för att den är lite högre, vilket gör att tårna och hälarna inte tar i marken när man svänger. Brädan är ganska smal, så bootsen stack ut en liten bit på vardera sidan. Men bindningarna motverkade detta.
Brädan då?
Burton Cruzer äger!!

Den var långt över förväntan! Snygg som fan, och ganska mjuk med ett bra flex, vilket gör att den svarar omedelbart. IMHO är det bra för nybörjare då det är oerhört lätt att få kontroll över den. Man känner underlaget mycket bra (vilket iofs kan vara lite skrämmande i höga hastigheter *hehe*) men det gör att man kan styra brädan bättre.
Den var snabb som fan!! Jag trodde att fabriksvallningen skulle vara långsam, men brädan bara drog iväg så innihelvete! Jag åkte (ofrivilligt) mycket snabbare än de flesta andra snowboardare och skidåkare, vilket faktiskt var kul. Brädans egenskaper är mycket bra för nybörjare, för jag gick från ramlar-hela-tiden till lite mer erfaren åkare på bara fyra timmar! Jag kunde åka ganska bra och utan att trilla efter bara någon timme, och jag tror att det till största delen beror på utrustningen. Dessutom kom jag på, till min förvåning, att jag åker lika bra goofy som regular.

Brädan funkar mycket bra att åka switchad med.
Summa summarum kan jag säga att jag REKOMMENDERAR VARMT ovan nämnda utrustning!
Den är perfekt för nybörjare, men fungerar även för mer erfarna åkare. Jag tror nog att detta kitet kommer att hålla för mig i ett par säsonger utan problem.
Blue Tomato är också mycket bra! Snabb service till lågt pris!
Jag hoppas att detta kan hjälpa andra nybörjare med sina inköp. Om någon orkat läsa det.

Ett sista tips är dock om bootsen. Pröva modell och storlek i en affär innan ni köper dem. Bootsen är det mest kritiska. Köp resten av grejorna med de perfekta bootsen som utgångspunkt.
Hoppas alla får lika kul i backen som jag har haft! (=