swedishgay
Ny medlem
FLOW eller vanliga ?
FLOW eller vanliga bindingar ?
vad rekomenderas igentligen ?
vad rekomenderas igentligen ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
har testat nya modeller också... pussAtomicAxum sa:Lata kanske bekväma fo show mer tid för åkning alltid.
Och om ni inte testat dom nya så har ni ju tekniskt sätt inget och säga till om för ni vet inte hur dom känns lol.
Sen så är dom även för folk som har råd med dom =P
Gött att du har testat alla olika modeller, du verkar ju kunna allting om allt här på forumet. Men antagligen har du ju hur mkt pengar och har säkert allt som går att köpa då du beställer från \"jänkarna\"...AtomicAxum sa:Ja ja själv klart har du testat alla nya modellerna.
AtomicAxum sa:Sen så är dom även för folk som har råd med dom =P köper du budget så får du skit och det gäller alla märken så jag menar vilka av ni här har testat dom bättre meddelarna höj en hand hahahahahaha.
Genom att använda uttrycket lol i en seriös diskution förlorade du just all min respekt i alla fall.AtomicAxum sa:Lata kanske bekväma fo show mer tid för åkning alltid.
Och om ni inte testat dom nya så har ni ju tekniskt sätt inget och säga till om för ni vet inte hur dom känns lol.
Att de är nätbutik har nog inte särskilt mycket med priset att göra. Det som gör att det kostade ca 4000 att köpa på team interstadium är att en tilläggsorder på ett par bindningar vill egentligen varken flow eller team interstadium ha. Detta då administrationskostnaderna äter upp marginalerna och det i stort blir en förlustaffär att sälja bindningen till ett reko-pris.AtomicAxum sa:Jag har haft samma problem med ett par av mina flow men jag ändrade storlek till en mindre och det försvann. Jag tror du hade för stora bindningar och det var därför dom glappade.
Jag kommer definitivt testa fler vanliga efter allt uppsnack i år. Dom har ju snowtest fest och då ska man tydligen kunna testa brädor och bindningar så jag får se om jag har möjlighet till att göra det.
Men https://www.boardstore.se/items?brand=80 hade ett helt ok utbud men mina flite 5 fanns inte med =(. Och dom var inte så dyra som jag trodde men det kan bero på att det är en nätbutik jag tror priserna skiljer sig kraftigt från stadium och intersport.
Att flite 5 inte längre finns tillgänglig på boardstore är ju för att det är förra årets modell, nu har den blivit ersatt av flite3 och istället har de tagit fram the five som är en bättre modell(2149kr). Flite5 motsvarades den klassiska FL5 som är att betrakta som en sälenmodell. Du lär fortfarande se många med dessa i Sälen.AtomicAxum sa:Jag har haft samma problem med ett par av mina flow men jag ändrade storlek till en mindre och det försvann. Jag tror du hade för stora bindningar och det var därför dom glappade.
Jag kommer definitivt testa fler vanliga efter allt uppsnack i år. Dom har ju snowtest fest och då ska man tydligen kunna testa brädor och bindningar så jag får se om jag har möjlighet till att göra det.
Men https://www.boardstore.se/items?brand=80 hade ett helt ok utbud men mina flite 5 fanns inte med =(. Och dom var inte så dyra som jag trodde men det kan bero på att det är en nätbutik jag tror priserna skiljer sig kraftigt från stadium och intersport.
Sen kan du ju skryta någon annanstans om dina bindningar, inte direkt någon prisskillnad att tala om jämfört med andra bindningar. Du verkar ju för övrigt gilla budgetgrejer? Jag menar vem mer här har köpt hjälmen på jula? Höj en hand vetja!AtomicAxum sa:Lata kanske bekväma fo show mer tid för åkning alltid.
Sen så är dom även för folk som har råd med dom =P köper du budget så får du skit och det gäller alla märken så jag menar vilka av ni här har testat dom bättre meddelarna höj en hand hahahahahaha.
AtomicAxum sa:Hahaha dont hate the player hate the game boy.
Det tar ju inte 15 sekunder att strappa på vanliga bindningar heller?AtomicAxum sa:Jag säger flow hur roligt är det att 2 timmar om dagen i backen gå till att sätta på sig på röven och få på sig bindningarna efter varje förbindelselift och annat. Jag kan knäppa på mig min bindning i vilken lift som helst, alltså är jag redan klar när jag kommer upp bara börja åka slipa frysa röven av sig.
Sen så kan jag inte göra annat än att hålla med grabbarna att dom va krapp för några år sen men ändå bättre än vanliga bindningar som fanns då. Men mycket glapp och och skruvar som lossna och sånt. Men mina två senaste kan jag inte klaga på fast det beror alltid på vad du är för åkare. Sen så dom som berättar om flow jämföra sina nya 08-09 modeller med bindningar som kom 2004 och liknande om du jämför dagens flow med vad som finns på marknaden kommer du bara vilja åka flow i framtiden.
Jag vill ha en bindning som är snabb att sätta på alltså under 15 sekunder efter jag hoppat av liften längre tid ska det inte behöva ta för att börja åka. Den ska vara dämpad både underfötterna och upp på vaden och dom ska inte döda mina fötter.
Finns inget bättre än flow för dom egenskaper jag söker i en bindning.
Men beställ dom inte från Sverige dom senaste jag beställde gick jag in på intersport bara för att kolla hur mycket dom skulle ha för dom i han sa 4300 jag beställde dom från Jänkarna och den gick på 2300 med all frakt och moms och annan BS.