Min historia med flow.
par 1. Fl 13 eller vad de hette, de som hade grafitbakkappa tror jag: Spräcker bakkappan efter 1½ dag i pisten. En och annan skruv lossnade också de 1½ följande dagarna
Par 2: fl11, samma fast med annan bakkappa. Rammlar i en landning, döm av min förvåning när 2 strappar till kappan över foten går av. Skit blev det av den veckan, fick låna ihop saker.
Par 3 (Fl snäppet värre än 11, kommer inte ihåg vilka). Flärpen man flärpade upp för at dra åt bakkappan, spänna varjern med med andra ord. Skruven i den lossnar på båda sidor och en och annan skruv trillade lite här och var. (detta var efter 1½ dag igen...)
Efter detta sa jag till T12: det här skräpet vill jag inte ha (jag hade fått nytt på garanti naturligtvis), ge mig ett par burtom customs.
Fick ett par, och det enda som gått sönder på dem efter ca 2.5 års användning (naturligtvis inte säsonger, utan normalt med resor för en kille som då gick gymnasiet) är en strap.
Innan jag drog på säsong i år så langade jag ihop pengar till ett par CFX, helt underbara, förutom att burton hade fått för sig att ha snabbskruvar som inte gick att skruva åt ordentligt, fick bytas ut.
Slutsats: flow är grymma. Om man inte väger som mig (detta var iof på den gamla goda alu-tiden). och om man inte gillar att hoppa.
Du har nada rörlighet i dem, jämfört med ett par vanliga strapbindningar. Däremot så har du, efter som du sitter fast bra, grymt mycket bättre häl och framförallt tågrepp. Fanns inget bättre än att lägga en metkrok på tå med dessa bind. Dock, kunde inte landa ett trick som du kom lite snett med för de var så otroligt o-förlåtande.