Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
SÅ när JP Auclair och Tanner och dom killarna är ute och jibbar så är dom heeelt ute och cyklar? Dom jibbar ju rätt friskt på JPvsJulien 188 skidan som har nästan samma mall som goodha 191.perrefrirreberreklarre sa:Jag är ingen jibber, men om jag har förtått det hela rätt så måste man skära ganska bra i kicken för att kunna utföra vissa trick. Om så skulle vara fallet så skulle jag inte rekomendera Goodha, eftersom att radien ligger på 36 meter...
Jepp, tom jag som snurrar precis som snowboardåkare (dvs skär över hela kicken istället för att dra igång hela rotationen med överkroppen som många skidåkare gör) jibbar gärna runt på 191:an. Krävs inte mycket skärning för att få till en sväng som är mer än nog på en kick.PNyberg sa:SÅ när JP Auclair och Tanner och dom killarna är ute och jibbar så är dom heeelt ute och cyklar? Dom jibbar ju rätt friskt på JPvsJulien 188 skidan som har nästan samma mall som goodha 191.perrefrirreberreklarre sa:Jag är ingen jibber, men om jag har förtått det hela rätt så måste man skära ganska bra i kicken för att kunna utföra vissa trick. Om så skulle vara fallet så skulle jag inte rekomendera Goodha, eftersom att radien ligger på 36 meter...
Och sen ska man lite på tidningars skidtestNosskire sa:Völkl The Bridge
Ska enligt tidingen vertikal's test vara det du söker. En kompromiss
Vad jag förstår så är det väl samma skida (inombords) fast med lite annan skärning...PNyberg sa:JPvsJulien 188 skidan som har nästan samma mall som goodha 191.
Jag är som sagt var ingen jibber, det kan mycket väl hända att jag har fel, men hade det varit jag ahde jag valt en skida med mindre radie. Om priset inte är ett problem så skulle jag ha rekomenderat någon av Hendryx BC modeller...PNyberg sa:SÅ när JP Auclair och Tanner och dom killarna är ute och jibbar så är dom heeelt ute och cyklar? Dom jibbar ju rätt friskt på JPvsJulien 188 skidan som har nästan samma mall som goodha 191.perrefrirreberreklarre sa:Jag är ingen jibber, men om jag har förtått det hela rätt så måste man skära ganska bra i kicken för att kunna utföra vissa trick. Om så skulle vara fallet så skulle jag inte rekomendera Goodha, eftersom att radien ligger på 36 meter...
Det är samma skärning på 191 och JvJ, dock är JvJ tre centimeter kortare. Angående innehåll så har jag ingen aning hur Armadan ser ut under topsheeten. Mina 191 är dock ganska mycket hårdare än JvJ då jag har den styvare versionen.TexMurphy sa:Vad jag förstår så är det väl samma skida (inombords) fast med lite annan skärning...PNyberg sa:JPvsJulien 188 skidan som har nästan samma mall som goodha 191.
Stämmer det??
Vore väl inte så konstigt eftersom dom kommer från samma fabrik...
På samma linje undrar jag om Goodha 114 är någon annan Armada skida i grunden....
Tex
Har inte kollat Hasse, ska göra det vid tillfälle.Hasse sa:Min fråga är då om de är jämna under då förra årets Armada var så där och årets Armada är det sämsta jag har sett och de tillverkas i samma fabrik?
//H
Kollade mina nya 114 med ett vattenpass och dom var helt plana iaf.Hasse sa:Min fråga är då om de är jämna under då förra årets Armada var så där och årets Armada är det sämsta jag har sett och de tillverkas i samma fabrik?
//H
Sanningen att säga så är det väldigt fint före här i Åre nu, jämt och med ett mjukare lager natursnö ovanpå. Så pisten var inte speciellt stökig.TexMurphy sa:Hur uppför dom sig i pist när farten blir lite högre?
Körde du igenom något som var uppkört och stökigt?
2m skida att åka park med... jag gillar stora skidor men inte ens jag är så dum...Hjelme sa:salomon x-wing lab. perfekt lengde til deg. twintip, 140-107-130. en allroundski for store folk som deg!
om man er 194 og veier over 100 papp er 198 absolut ikke så ille. bruker aldri ski som er kortere enn meg selv, selv i park. twintipen er stor nok for park, men funker nok ikke så bra i bc. monteringspunkt er relativt sentrert for en storfjellski å være.Utter sa:2m skida att åka park med... jag gillar stora skidor men inte ens jag är så dum...Hjelme sa:salomon x-wing lab. perfekt lengde til deg. twintip, 140-107-130. en allroundski for store folk som deg!
Det är dessutom inte mycket till twintip på dom.
Om längden på åkaren var det enda som avgjorde skidlängd så vore ditt argument rätt, men nu är det inte så.Hjelme sa:om man er 194 og veier over 100 papp er 198 absolut ikke så ille. bruker aldri ski som er kortere enn meg selv, selv i park. twintipen er stor nok for park, men funker nok ikke så bra i bc. monteringspunkt er relativt sentrert for en storfjellski å være.Utter sa:2m skida att åka park med... jag gillar stora skidor men inte ens jag är så dum...Hjelme sa:salomon x-wing lab. perfekt lengde til deg. twintip, 140-107-130. en allroundski for store folk som deg!
Det är dessutom inte mycket till twintip på dom.
så lenge man ikke skal "spin to win" trenger man ikke en superkort jibbeski. og slik det virker i dette tilfellet er det jo ikke slik. han har desuten en kort (alt for kort i mine øyne) parkski han kan bruke om han bare skal henge i parken. jeg mener at man får mer igjen for å velge en litt lenger ski om man skal ha den som en allroundski, enn å velge en for kort, slik at den kun blir en jibbeski. om man er 175 er det ikke veldig langt med en ski på 180 til allroundbruk, altså er man 194 er det ikke alt for langt med en ski på 198 til allroundbruk.
hvertfall min idé