Flux bindningar ?

ShreddyDanny

Ny medlem
Flux bindningar ?
Tjena
Skall köpa ny bindningar och jag har kollat på tråden om union vs flux och jag skall köpa ett par flux.
Då till frågan vilken man skall beställa?
Jag gillar park och jibba samt hoppa inga super feta hopp men hoppa. Och samtidigt gillar jag och åka lite i pisten.
Titan verkar nice men är de för mjuka tror ni ?

Flux bindningar ?
RK har en mjuk bakkappa som lämpar sig bäst för jibbing och om man vill ha väldigt mycket rörelsefrihet. Vanliga Titan har en vanlig styv bakkappa.

Flux bindningar ?
Förlåt om jag snor tråden lite... Men jag är ganska inne på att köpa ett par Flux senare under säsongen. Kör på ett par K2 Sonic just nu men är lite missnöjd, skruvar går upp, 3-stegs-spännen, trycker på sidan av foten osv.

Har främst tittat på Titan och det som står ovan stämmer ganska bra in på mig, eller nästan. Har mest kört pist tidigare och försöker nu lära mig åka i parken. ^^

Det borde väl inte vara några problem med Titan då de verkar vara hyfsat allround. Men hur mjuka är dom i jämförelse med andra märkens modeller? Exempelvis mina Sonic jag åker ju just nu.

Flux bindningar ?
Har fått byta ratches på mina titan för många gånger för att tycka att det är kul, tyvärr. sen sägs det att de ska vara "burton-kompatibla", så att du alltså ska kunna dörna på t.ex. reservdelar till cartellen på titanen, men då är strappen för tjock. om man bortser från detta trivs jag bra med resten. titan är ändå en av de bästa bindningar jag kört. / ebbe

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp