Flux Feedback eller Super Diamond

Jag har Flux Diamond vilket är vad Super Diamond kallades säsongen 07/08 om jag fattat rätt (Doughboy, rätta mig om jag har fel). Och den är helt sinnessjukt styv och responsiv. Dock lika bekväma som vilka andra flux som helst. Tåstrapsen sitter finfint även om vissa tycker att de är för stora (inte jag). Förutom då att med den styva bakkappan så blir man ju lite trött i benen efter ett tag. Men om du verkligen åker fort och hårt och har benstyrkan så är det en finfin bindning. Mina är för övrigt till salu under köp och sälj...

Xavier: Va har du för bräda under?

Har kollat på Titan också, men den är mer park bindning? Jag åker mest pist/off/stora hopp.

Oj, det varierar, i regel är det en Libtech Mullet med vanlig camber om jag åker på Diamondbindningarna, men även haft en Smokin snowboards superpark (vanlig camber) och en Arbor Element. Känns ungefär lika.

Kan inte säga exakt om Titan då jag inte åkt på dem men har en bindning som borde ligga nära supertitan och om Titan i den jämförelsen är mjukare och du funderar på super diamond så är nog inte Titan något för dig.

Som sagt, de är styva så det räcker. Frågan är nog inte så mycket vad du åker som hur du åker. Vad använder du för något nu? Och vad letar du efter?

Jag åker också på ett par Super Diamond.

Ett par styva bindningar som ger enormt bra respons. Dessutom så är dom enormt bekväma. Jag upplever att dom känns gedigna och att det verkar vara bra kvallitet.

Har egentligen inget negativt att säga om dom. En suverän bindning.

Om det spelar någon roll så används dom på en Libtech Snow Mullet och en Burton t6.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp