flyg till fernie

petter_c

Ny medlem
flyg till fernie
tja vi ar nagra som drar till fernie for nagra manaders akande. mitt problem ar foljande: var hittar jag de billigaste flygen till fernie? jag vet att narmsta flygplats ska vara calgary sa om det ar nagon dar ute som vet var man ska kolla for att hitta billiga resor dit snalla beratta!!!

mvh petter

flyg till fernie
Vi bokade flygresa med Kilroy. Rutten gick lite knäpp dock, Stockholm-Paris-Houston-Calgary. Tar längre tid men är billigare av nån anledning. Priset varierade mellan 6800-9000 SEK. Att boka med SAS är liksom inget alternativ då dessa flyg är sjukt dyra. Använd nätet och försök hitta det billigast möjliga men ett tips är att kolla med Kilroy. Tänk på att det är dyrt att flyga...

flyg till fernie
Flög också med kilroy förra året för ca 7000. Skall man vara där kortare än 3mån(tror jag) så kan ju alltid www.jetspan.com www.mrjet.com och www.jetweb.com kollas upp. Det är seeegt att flyga via Houston...

flyg till fernie
Tja.

Var där förra året och mitt råd vad gäller flygbiljetter är att Kolla av internet ofta. Det är rena lotteriet. Tro mig. Priserna varierar ideligen och har man tur kan man fynda. En kompis fick tagt i en biljett för 3500, men som sagt, det var nog lotteri på den. Annars brukar de ligga på 7000 och uppåt. Själv pröjsa jag 7000 och flög via Farankfurt till Calgary. Att kolla med resebyråer skadar inte heller men de brukar vara lite dyrare och ger i övfrigt ingen större hjälp än det man själv hittar på internet.

Lycka till och ha det så gött i pudret.

flyg till fernie
Tja ! Köpte själv biljett till Calgary igår. 7093 kr med SAS. Då ingår
en ombokning för hemfärd om man önskar. Kollade med Kilroy och
diverse andra bolag men SAS var billigast just nu i allafall. Priserna
varierar med valutakurserna varför vissa priser varierar från dag till
dag. Mitt tips är att gå in till din lokala resebyrå och be dom leta
upp olika alternativ åt dig.
Lycka till och hoppas vi ses i Fernie.
/Rickard

flyg till fernie
Kolla även www.myplanet.se vi åkte med dom innan Langley började med resor till Fernie. Dom har också en vänskapsförening medlemsskap ca 300:- men den kostnaden betalade sig direkt eftersom man fick mer rabatt på flygresan som medlem. Dom har mycket info om landet om man är intresserad. Närmsta lokala flygplats till Fernie tror jag är Cranbrook gissningsvis ca 1,5-2 tim

MVH
Anders Merenius

flyg till fernie
Bokade resa dit för ca 2 månader sedan och fick då tag i Kilroy`s billigaste biljetter. Summa, summarum blev det 6900, då gick biljetten på 5800, resten är flygskatt, avbokningsskydd m m. Vi åker Stockholm-Amsterdam-Miniapolis-Calgary. Från Calgary måste du boka någonting som heter Skyshuttle till Fernie. Det är en minibuss som kör på nästan halva tiden mot var det annars tar att ta sig dit med buss. Detta MÅSTE bokas från Sverige dock.

Nåväl, åter till flygbiljetten. Finns billigare biljetter men då är de inte öppna längre än en månad, så planerar du att stanna längre, ring Kilroy. Annars kan du gå in på www.sundsvall.nu och klicka på resesidan. Där har de alla flygbolag och deras priser..

Lycka till!

Ses i Fernie!!!!

/Anders

flyg till fernie
Man behöver inte boka ngn buss i förväg, för två år sedan gick det iaf en stor direktbuss som ngn bum körede. Den klev man bara klev på o betalade på plats

flyg till fernie
Som Davidoo säger så behöver man inte boka, MEN om du vill ta dig dit lite enklare, mycket snabbare bokar du Skyshuttle. En bra länk till dem är från följande adress:

http://www.skifernie.com/gettinghere/

En polare var där förra året och denna transport skjussade runt dem till de ställen de skulle bo på. Bara det kan ju vara skönt att slippa släpa sakerna några hundra meter, beroende på vart man ska.

Ja, ja, det löser sig säkert ändå, men det vara bara ett litet tips att göra saker lite enklare för sig...

Hej hopp, gummisnopp!

/Anders

flyg till fernie
Når det gjelder Skyshuttle så er det sant at den bruker kortere tid enn bussen, men den er dyrere også. Og man behøver IKKE å booke billett fra Norge / Sverige. Man kan gjøre på flyplassen. Men om man ikke booker det på forhånd så er det mulighet for at det er fullt. En annen ting er at man også er nødt til å kjøpe tur/retur billett med skyshuttle. Man kan altså ikke kjøpe billett bare en vei. Hvis man skal ta Greyhound bussen er det greit å vite at den går fra buss stasjonen som ligger på andre siden av Calgary i forhold til flyplassen. Slik at man er nødt til å ta taxi/buss dit også (ekstra penger).

flyg till fernie
Ett alternativ från Calgary är att ta greyhound. Det är bara att kilva på i Calgary och sedan vänta ut resan och kliva av i fernie. DEt går även att ta sig till whitewater (Nelson) på samma vis. Gryhound är bra då det finns "companion fare" dvs man åker två personer till samma pris som en.

Tillbaka
Topp