Flyga med airbagväska i Japan

JalonD

Medlem
God dagens!

Jag tänkte kolla ifall det är några här som har flugit med ABS-rygga i japan? I europa med SAS, Swiss mm. har det gått smidigt för mig. Men tänkte kolla om någon här har några upplevelser om detta. Har skrivit ut IATA´s papper (på engelska) samt tillverkarens instruktioner.

Flyger till Tokyo sedan ett inrikesflyg till New Chitose

Ha dee

Senast ändrad:
Det gick bra tills jag skulle resa inrikes. Slutade med 45min väntan, 5st extremt trevliga tulltjänstemän som ville fota utrustningen och ta kopior på alla dokument (engelska och franska), samt någon kilometers löptur till gaten.
Hemvägen vill jag minnas gick bättre :)

Men då gör jag som de rekommenderar. Jag har ryggsäcken som handbagage och patronen i originalförpackning i ryggsäcken samt alla papper utskrivna och jag har koll på var de ska läsa i papprena.

Det gick bra för oss också, enda som hade problem var jag då jag körde scotts system med två gaspatroner istället för 1. Dom var nyfikna men gick relativt smidigt, inplastade IATApapper verkade anses mer legitimt av japanerna :P Har för mig att vi hade större problem i london där vi mellanlandade men är inte helt säker.

Tillbaka
Topp