Flyga med stavar

Flyga med stavar
Ska med Lufthansa och Swiss. Skickade med skidor å pjäxor med polarn som körde ner i förrgår. Men sen fick jag ju för mig att köpa nya stavar? Hopfällbara men bara ett snäpp så min 105cm

Har en incheckad väska i biljetten inkulderad.
Försökt hitta info men det står inte uttryckligen att skidstavar inte får tas med i handbagage.

nån som vet?

eller ska jag plasta in dem utanpå den incheckade väskan kanske.. fast då kanske de går sönder?

/Henrik

Flyga med stavar
Henke_Sondell sa:
Ska med Lufthansa och Swiss. Skickade med skidor å pjäxor med polarn som körde ner i förrgår. Men sen fick jag ju för mig att köpa nya stavar? Hopfällbara men bara ett snäpp så min 105cm

Har en incheckad väska i biljetten inkulderad.
Försökt hitta info men det står inte uttryckligen att skidstavar inte får tas med i handbagage.

nån som vet?

eller ska jag plasta in dem utanpå den incheckade väskan kanske.. fast då kanske de går sönder?

/Henrik
http://www.biltema.se/sv/Bygg/VVS/R...ch-rordelar/Draneringsror-O100-mm-2000036749/

Använder ett liknande som jag skärt till för att lägga i bagen. Funkar bra!

Flyga med stavar
Skidstavar med handbagage? Det här måste vara troll!

Snälla lilla: nuförtiden får man inte ta med inte ens en räkmacka, om det finns för mycket majones på! Och det här är sant (hände för frun!). Du får inte ta med en portion sallad, du kan få problem även med en nageltång eller kantfil (jag har haft problem), så herregud försok inte ta dina nya stavar till säkerhetskontrollen! Jag är nästan säker på, att om du skall gå till kontrollen med stavarna, dom skall skjuta dig ihjäl om en sekund.

Senast ändrad:
Flyga med stavar
Haha du har nog rätt! Även om jag flugit med diverse vassa hårda verktyg som sluppit igenom på nåt inrikesflyg. Dumt att chansa. Även om det skulle vara fysiskt omöjligt att ha ihjäl nån med dagens klena lättviktsstavar. (Körde "lånade" hyrstavar i 5 långa säsonger, helt omöjliga att knäcka, bara att bända tillbaks om man landade på dom)

Flyga med stavar
En medpassagerare lyckades få med sina stavar från Arlanda men hem from Grenoble var det stopp o belägg. Så nej om du inte har råd att vaska dom ;)

Flyga med stavar
Jahaja, de (personal) tyckte inte jag skulle checka in dem om jag var rädd om dem, även om de låg i ett avloppsrör. Men att ta med i planet... Inga problem!

Tillbaka
Topp