Flytta skateparken vid coop i luleå?

Ohmiie

Ny medlem
Läste nånstans att dom skulle flytta skateparken i luleå från coop till örnäset?
stämmer de eller är de ba nå dumt rykte?.
och btw vafan är örnäset?! vars ligger de!?

Tack&hej!

mm har också hört det, men tror det skulle bli nåt slags sommar aktivitetscenter med skate och dirt och nå mer men är inte säker.

Tycker det är onödigt att flytta den, den låg på ett väldigt bra ställe.
Varför flytta ut den från stan, då är det jue nära för alla?

Luleå hockey skulle köpa Coop Arena av Kommunen, i och med det ville dom utnyttja hela parkeringen och därför kunde inte parken vara kvar. Just nu så är det inte ens säkert att den behöver flyttas för det verkar som att köpet inte riktigt blir av då LHF inte kan hosta upp stålarna eller om det blev en prishöjning eller något i den stilen. Hur som helst så äre inte helt spikat än iaf! Nu kan jag ju ha fel någonstans och kanske inte är helt uppdaterad men så lät det sist jag kollade iaf.

.

Senast redigerad av en moderator:
.

felix sa:
Jo, jag såg det... Grunden är väl redan utgrävd?
Riktigt synd det med, för redan nu hamnar ju parken i skugga på kvällarna pga av Coop, men med ytterligare en hall 2m ifrån blir det ju riktigt jäkla trist och instängt.

Men Örnäset, villket skämt!
Vore inte gymnasiebyn ett bra val?
Precis, det borde inte vara vid Örnäset precis!
Överklaga och be dom sätta den i gymnasiebyn?! Det lät som en bra idé!

Eller kanske i Luleås mittpunkt, dess nav - på Porsön vid Universitetet? Jag ska fan överklaga och försöka få hit åbäket.

Ja, lätt. Vi har ju 2 starka Volvo's till vår hjälp (den senare med åtefunnen glöd, Johan Åkesson vet vad jag menar)!!

Haha ingen nyhet precis. Vi har varit på möten om det ett ganska bra tag.
Tyvärr är det just Örnäset det flyttas till för att det ska byggas någon sorts multisport grej därute.

Ramperna/railen/curbsen är redan flyttat. Vet dock inte om allt är flyttat just nu. Men i helgen som var så var endast Boxen och Minirampen kvar. Ytan på Örnäset är dock nice, bara läget som är lite trist. Tror starkt på örnäset.. Blir lite långt och ta sig dit annars är det nästan bara positivt. Nära till Svartöstan/Tennis, nära till stan, nära till Coop örnäset för mat med mera.
Ytan är även dubbelt så stor och mer fyrkantig vilket jag bara ser som ett plus. Örnäsboxen finns även på ytan och det är ju en komponent till, vilket är bra. När vi var på möte så frågade vi även om någon sorts komplettering med grejer för att ytan är så pass stor och det verkade dom rätt positivt ställda till. Vi får se hur det blir.

Det är som sagt området den finns på som är negativt, annars tror jag det blir grymt.
Finns även träd på Örnäset med lite skugga vilket var svårt på Coop :>
För oss cyklister blir det en stor fin dirt också, efter en ritning vi cyklister sjv gjort. Kan ladda upp bild om det är intressant. Mer frågor så finns jag på profiiiiiiil, vet inte hur ofta jag kommer kolla tråden.

Parken är helt flyttad nu. Och som sagt har vi varit på möten, och haft alla möjliga förslag på platser att flytta parken till. Men det är endast där ute på örnäset som kommunen har mark som dom inte använder. Men som sagt så har ytan blivit mycket större, enda negativa är att det ligger länge bort och mera ocentralt.

Hurtbullar som ni är. lägg av. örnäset/arons är fan inte långt bort. inte jobbigt att cykla dit! eller så tar ni bara bussen. hertsöbussarna hoppa av vid örnässkolan gå genom parken. 6an och 9an(tror 9an går mot lerbcäekn).

.

kartaon1.jpg

Där har ni en karta.
Fixar en spotguide på www.swebikers.se forumet så fort jag kommer ihåg det/orkar!
Länkar den nog till tråden så..

.

felix sa:
Jag som inte ens visste var örnäset låg, förstod ingeting av Hogizz karta förens jag gick in på eniro och gjorde en större version av den: http://i31.tinypic.com/muviub.jpg

Då kunde jag se hur man kör ut från staden, och sen förbi coop som jag förstod det och sen vänster? Positionen av coop-mataffär kanske är skev, aldrig vart där...

Funderar på att åka dit ikväll, men vet inte om jag vågar pga av skräcken att köra vilse.
Kanske försöker ändå, sugen på att skatea!
men omg ...
de blir då väldigt få besök där i sommar av mej då.

Förstår inte riktigt varför ni ser så negativt på flytten.
Det enda negativa imo är att det blir längre och ett sämre kvarter.
Ytan är dubbelt så stor som annars, vi kommer få mer saker än förut och Örnäsboxen som var där tidigare är på ytan nu också! Nära till Coop-mataffären samt närmare till Willys/stan.
Närmare till Svartöstan/Tennis även. Vi cykelpojkar kommer även få en schysst dirt om det blir efter våran ritningen som dom sagt att det ska bli.

Vet inte hur det blir med planken dock, det var jävlgit trist om dom försvinner.
Hit me! Finns inte mkt negativt.

.

felix sa:
Var där ikväll, såg inget positivt alls med flytten.
Rampen har redan fyllts med ännu mer klotter, säkert pga av läget och nu måste man väl beväpna sig med kniv om man ska dit efter 20.

Nä, så illa är det kanske inte men nog hade coop eller gymnasiebyn varit grymt mycket bättre. Förstår om ni cykelpojkar tycker om stället, när ni ska få dirt också men asvalt finns ju överallt så ytan spelar ingen roll. Längre till mataffären än det var till Kvantum, och ingen korvgubbe. Fylls säkert med en massa norska white trashare under sommarn som smitit från aronsbadet.

Vem vill ha nära till tennis, planerar du en karriär som björn borg eller? xD
Din kunskap suger Felix :>.
Tennis = Skateparken i svartöstan (Finns en schysst ramp och lite lastpallar typ hehe)
Och Klottret är inte nytt :) Hehehe, Örnäset kommer vi få kvar men vi kommer även få den flyttad ut till Fotbollsplanen nästa år och lite mer grejer.. Vill inte sprida falska förhoppningar då jag vet hur det brukar bli med kommunen när dom ska bygga nytt. Men om jag säger såhär, jäävligt schysst underlag.

felix sa:
Var där ikväll, såg inget positivt alls med flytten.
Rampen har redan fyllts med ännu mer klotter, säkert pga av läget och nu måste man väl beväpna sig med kniv om man ska dit efter 20.

Nä, så illa är det kanske inte men nog hade coop eller gymnasiebyn varit grymt mycket bättre. Förstår om ni cykelpojkar tycker om stället, när ni ska få dirt också men asvalt finns ju överallt så ytan spelar ingen roll. Längre till mataffären än det var till Kvantum, och ingen korvgubbe. Fylls säkert med en massa norska white trashare under sommarn som smitit från aronsbadet.

Vem vill ha nära till tennis, planerar du en karriär som björn borg eller? xD
Håller med felix..
ska du dit på Tisdag btw? kom dit!

.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp