Flytta till Åre med barn

Stena

Ny medlem
Flytta till Åre med barn
Jag har sett några tidigare trådar om Åreflytt, men gör ett försök att få lite svar ändå :)

Jag och min sambo funderar på att flytta från Stockholm till Åre med våra två barn. Vi är bara på funderingsstadiet än så länge... Men det vore kul att höra era åsikter och erfarenheter! Någon som gjort liknande flytt? Hur gick det? Hur trivs ni? Hur trivs barnen? Har ni några tips? Ja, alla tankar är välkomna!

Flytta till Åre med barn
Dina ungar kommer bli mobbade om ni inte kommer från en släkt som bott i åre i generationer. Förvänta er totalt mörker från locals

Flytta till Åre med barn
Om du vill att dina ban ska få en framtid inom något akademikerorienterat yrke (dvs sjukvård, jurist, ekonom, ingenjör osv) så får du bespetsa dig på att dom får flytta in till Östersund vid 15 års ålder för att gå i skola där, men fram tills dess är allt askul+frid å fröjd! Se till att bo bortanför Tott eftersom att husen är ordentliga och vanliga där, i positiv bemärkelse.

Flytta till Åre med barn
Yo ... det är väl det där med att ni är från Stockholm. Kan ni tänka er att flytta ifrån något annat ställe? ;-)

/MM

PS! Lycka Till! DS.

Flytta till Åre med barn
Hehe...förstod att det skulle bli sådana svar när man nämner skällsordet Stockholm ;) Tycker alltid vi får så schysst bemötande av alla årebor, infödda och ditflyttade, men då har vi ju bara varit turister förstås. Hur ser fördelningen ut på infödda och ditflyttade förresten?

Tack för era kommentarer hur som, är alltid kul att höra vad folk tycker.

Flytta till Åre med barn
har ni nått att byta med, jag säker boede i NAcka, se nedan

Alphydda i Åre bytes/lånas ut mot lägenhet, i Stockholm, helst Nacka

4:a på 84 kvm,
Stor ljus modern hyreslägenhet, egen ingång till lägenheten, en av Åres mest attraktivaste (5 lägenheten i huset) ski in läge, 2 min till liften och 5 min till byn, dagis, skola, affär osv

3 sovrum, 1 WC (dusch & badkar) + 1 WC
Kök med nya kylar och frysar, diskmaskin,
Stor Balkong, med utsikt över Åresjön, Tegeforsen och Renfjället
Tvättmaskin
Parkeringplats med motorvärmare

Följande möjligheter:
- Uthyres möblerat/omöblerat hela 4:an
- Uthyres möblerat/ omöblerat 3:an och jag har kvar kontoret på ca 8 kvm och kommer och bor där ca 20-30 dagar/år
- Bytes min lägenhet mot liknande i Nacka, möblerad eller omöblerad på obestämd tid

Hyra ca 8000:-

Från juni/juli

Intresserad?

Tottvägen 57 B
830 13 Åre
erik.ahlstrom@korpen.se

Flytta till Åre med barn
spelar ingen roll om det är BR eller HR, vad är det ni har och var, skicka gärna svar på erik.ahlstrom@korpen.se så får jag höra era planer.

Tillbaka
Topp