fodrad/ofodrad jacka?

fodrad/ofodrad jacka?
håller med, skaljacka. blir så sjuklt jobbigt om du börjar svettas, ha ett bra underställ och en skön tröja under bara.

fodrad/ofodrad jacka?
äh.. en lite fodrad jacka är mer comfy att åka i.. meckigt att hålla på med massa lager! o blir det nu riktigt varmt så kan man ju knäppa upp jackan då o då... helt klart lite foder.

fodrad/ofodrad jacka?
Som henke tidigare sa, det beror på vädret, kryper det nermot 25-30 graders och blåser hyffsat sträcket är det rätt gött att ha ett lager och sedan fodrad jacka med goda ventilationsmöjligheter, annars är det skal för alla andra väder.

Kan tyvärr inte påminna mig om när jag använde fodrad sist.

fodrad/ofodrad jacka?
ofodrad och sen varierar du på det du har under beroende på vädret

Kör själv med skalrock och ett skönt underställ under

fodrad/ofodrad jacka?
Jag rekommenderar gärna att använda en ofordrad jacka, för lättare variation.

Att knäppa upp en fordrad jacka gillar jag inte heller, det är inte direkt kul att hamna i lössnön... Visst, man kan ha knäppt en tjock jacka under åkningen, men man lär svettas för mycket i onödan.

Min jacka är inte sådär väldigt tunn som vissa skaljackor kan vara. Det är en tvålagers gore-tex med borstad innsida (en Burton AK-modell som kom för ett par år sedan, men som inte finns i sortimentet längre). Det finns ultralätta/-tunna skaljackor, men det är inte riktigt min melodi utan en jacka som ändå har "lite värme i sej" är perfekt. Min förra var hade ett tunt nätfoder invändigt. Det är bättre att kunna anpassa kläderna under beroende på vädret. Är det -25 tar jag på mej min north face 700 grams dunjacka (om jag åker i skog tar jag den under min ordinarie snowboardjacka)

Ride on,

fodrad/ofodrad jacka?
Klart som fan att det ska vara fodrat. Själv gillar jag inte att ha på mig så många lager under jackan utan vill helst bara kunna köra i t-shirt under även då graderna kryper mot -20. Men det är ju helt klart en smaksak.

fodrad/ofodrad jacka?
Beror mycket på en själv. Jag åker tex aldrig i långfilsingar eller med fodrad jacka, en i -20 eftersom jag har en tendens till att svettas jävlit mycket. Men det är ett helvette i liften eftersom jag fryser ihjäl på väg upp...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp