Hinner inte läsa alla roliga incidenter & tips & bot på hur man undviker att detta ska ske.
Men har en liten annekdok från STS kurs förra året i Bad G.
Sista dagen så fick vi några timmars fri åkning utan guidning & shit så jag & Mirre drar iväg och är superglada, för nu ska vi åka på riktigt, vi var sjukt peppade & skulle bräcka varndra!
Vi kör stenhårt i några timmar och sedan så är det juh det klassiska sista åket och vi säger att vi hinner ett till, de andra säger:
-Nej ni kommer missa bussen.
Vi säger.
-Gå till bussen så kommer vi, uppehåll den om vi är lite sena.
Så tog vi kabinen upp & en kabin till, vi var juh tvugna att få ett fettlångt sista åk.
Vi pressar varandra som fan och sista etappen går det bra undan, när plötsligt dam i snygg overall kommer inglidande i mitt körfält: Padoch!
Hennes stavar & skidor i skön mix i backen. Jag hel & ren, puh! Kollar läget med damen, hon verkar också hel & ren, ursäktar mig & sammlar ihop mig & inser att det gör horont i ögat eftersom i denna krock så har min goggel klämts upp i ögat. Gör en snöboll och lägger den över ögat & kör ner. Kommer till bussen med snöbollen över ögat & får berätta om min dam i overall. Alla skratta ganska gott för detta är nått man får lära sig på STS kurs att man inte får köra på någon i backen i österrike då det är samma lag & böter som om du kör på någon med bil. Lite komiskt & typiskt att det är jag som lyckas.
Mamma var så stolt över mig när jag kommer hem, blåtyra, tepåsar under ögonen pga sömnbrist, allmänt sliten efter all alkohol & slapp.
Sov i 2 dagar med min livs första blåtira som jag inte orkade visa upp för polarna. Skam åt mig.