För höga betyg på freeride!

AbramDot

Ny medlem
Personligen tycker jag att de ges ut alldeles för höga betyg på alla filmer på freeride.
Självklart är de flesta riktigt bra. Men de inte alla. Finns väldigt få "lagomfilmer".
Antingen får dom en etta, eller en femma. Jag vill se att de finns en rösten mellan 1-10
eller att alla börjar bli lite mer sparsamma på betygen.

Eller vad har ni för åsikt?

Senast ändrad:
ehh, inte vettja.. bryr mej inte så mkt! :) men själv så kollar jag faktiskt bara på dom klipp som har 4-5 i betyg, dom andra orkar jag inte ens öppna och kolla som är under 4-5!

there u have my opinion! :D

Joo, de blir så ibland för mig med. Men de känns som många också faller för grupptryck.
Eller så är alla likadana här.

Seriöst, Vem kollar egentligen på en film me en 1:a?? Om jag ska kolla på en film ska jag liksom veta innan att den e bra så jag tittar också bara på dom me antingen en 4:a eller en 5:a;) Orka bry sig om allt? Allt kan inte vara perekt:P

Problemet är ju att tre är normen, siffran som allt jämförs emot. Om man bara tittar på filmer som har fyra eller fem i betyg dras normen upp och det betyder att nästa film som är värd en fyra måste vara bättre än föregående 10 som fått en fyra, eftersom de satt normen istället.

Det blir lite som hyperinflation på betygen.

jag brukar inte titta på betyget, vet inte varför men det orkar jag inte bara tror jag x) men jag tror att det blir svårt för de att byta till 10 som betyg, vad skulle man göra med alla filmer som nu har tex 4, får de bli 8 då eller är de 4 i fortsättningen?

ja tycker helt tvärt om ! ! finns så sjuuukt många bra filmer med sjuka grejjer snygga filmningar m.m som bara får 4 i betyg medans en sunkig studsmatte film med några dubblar får samma betyg. . . !

Av: jstalis | 2009-03-09 03:47
ehh, inte vettja.. bryr mej inte så mkt! :) men själv så kollar jag faktiskt bara på dom klipp som har 4-5 i betyg, dom andra orkar jag inte ens öppna och kolla som är under 4-5!

there u have my opinion! :D

samma här! :)

Fest4ever sa:
Orka bry sig om allt? Allt kan inte vara perekt:P
ja, man kanske ska ta och börja orka bry sig om någoting i alla fall, annars lär det ju gå åt helvete med allt...

Senast ändrad:
Alex08boo sa:
Fest4ever sa:
ja, man kanske ska ta och börja orka bry sig om någoting i alla fall, annars lär det ju gå åt helvete med allt...
hahah! nää men håller med! t.ex. Kolla på dom har 2 filmerna..
Dom har samma betyg.. Asså visst, den andra filmen, han är duktig för sin ålder, men redigeringen och filmningen går inte ens att jämnföra.... inget h8 här mellan filmerna skulle bara visa ett exempel..

11960

11198

ZeF sa:
Alex08boo sa:
Fest4ever sa:
hahah! nää men håller med! t.ex. Kolla på dom har 2 filmerna..
Dom har samma betyg.. Asså visst, den andra filmen, han är duktig för sin ålder, men redigeringen och filmningen går inte ens att jämnföra.... inget h8 här mellan filmerna skulle bara visa ett exempel..
bra letat och sjukt bra exempel. den översta filmen ska ha en solklar 5 ! den andra borde inte alls ha lika bra, okey dom e inte dåliga på hoppa men kvalitén på filmningen, vinklarna och kvaliteten på den första filmen är sjuuuuuukt mycket bättre. . .

jag tycker typ att dom där tribute filmerna ska ha 5 stjärner för dom har as najs kvalité och bra redigerat.

Senast ändrad:
Betygskalan är nu ändrad till 1-10 istället för 1-5. Alla gamla betyg är överförda till den ny betygskalan enligt:

1 => 1
2 => 3
3 => 5
4 => 7
5 => 9

Tänk på att ge rättvisa betyg, en 10:a ska sällan delas ut och detsamma gäller en 1:a.

En ny algoritm för vägning av medelbetygen har införts. Algoritmen heter Bayesian och används på en mängd olika sajter, t.ex www.imdb.com. Förenklat kan man säga att att formeln förutom betyg även tar hänsyn till hur många röster ett videoklipp har fått.

Detta innebär en ny och rättvisare topplista: https://www.freeride.se/video/toplist.php

Vill ni har mer information om Bayesian algoritmen rekommenderas:
http://www.thebroth.com/blog/118/bayesian-rating

Det är vell upp till var och en vad man tycker om en film bara för du tycker filmer du anser är dåliga får höga betyg då det finns andra som tycker det är värt högt betyg.

johan sa:
Betygskalan är nu ändrad till 1-10 istället för 1-5. Alla gamla betyg är överförda till den ny betygskalan enligt:

1 => 1
2 => 3
3 => 5
4 => 7
5 => 9

Tänk på att ge rättvisa betyg, en 10:a ska sällan delas ut och detsamma gäller en 1:a.

En ny algoritm för vägning av medelbetygen har införts. Algoritmen heter Bayesian och används på en mängd olika sajter, t.ex www.imdb.com. Förenklat kan man säga att att formeln förutom betyg även tar hänsyn till hur många röster ett videoklipp har fått.

Detta innebär en ny och rättvisare topplista: https://www.freeride.se/video/toplist.php

Vill ni har mer information om Bayesian algoritmen rekommenderas:
http://www.thebroth.com/blog/118/bayesian-rating
varför 5 som 9? :):):):):):):)

Tycker det nya röstningssystemest är skitdåligt! innan var man ju tvungen att lägga en kommentar för att kunna rösta, nu behöver man inte de vilket betyder att folk h8ar på filmer bara för att jävlas!!

Senast ändrad:
CHjalmeby sa:
Tycker det nya röstningssystemest är skitdåligt! innan var man ju tvungen att lägga en kommentar för att kunna rösta, nu behöver man inte de vilket betyder att folk h8ar på filmer bara för att jävlas!!
Vi har inte infört något nytt röstningssystem idag, det har funnits ett bra tag nu.
Men tidigare hade vi problem med folk som skulle "hämnas" när de såg att de fått ett lågt betyg, därför är det bättre med anonyma röster.

nillen sa:
Kruxelidux_ninjamaster sa:
enkelt, 10 är perfekt, och det finns ingen edit som är helt perfekt eller? :)
så förstod jag det iaf.. men vad vet jag? :P
Vi ville utöka skalan uppåt istället för neråt. Problemet är att vi har medlemmar som bara lägger högsta eller lägsta betyg. Isåfall skulle ju ett + eller - betyg räcka och bli mer rättvist. Så här har t.ex en anononym medlem satt sina betyg:

betyg/antal röster
1 26
2 0
3 0
4 0
5 1
6 0
7 3
8 0
9 118
10 7

Av 155 röster är bara 4 röster inte högsta eller lägsta betyg.

det är ju skitbra att freeride äntligen fixat betygssystemet som vart assvårt innan..

såg man en film med en 4a kunde den både vara bra och dålig.. men ser man en film med en 9a nu vet man att den är asbra och har den en 6a så är den inte lika bra..

lättare och smidigare att sätta betyg också när det finns lite mera att välja på :)

bra jobbat johan!
Hur går det med fotosektionen? kommer den bli på liknande vis eftersom betygssystemet där är borttaget?

och kommer de bli topplistor bland foton också? :D

Jag undrar fortfarande varför man inte kan rensa i kommentarerna bland sina egna filmer... Det är så många haters som bara går in och skriver skit som bara står och ser fult ut. Liksom någon dude som inte har ett ända videoklipp uppladdat eller någon bild och knappt något gästboksinlägg vilket visar att killen inte är så aktiv går in och kommenter typ: Nej. Eller fan vad ni suger....
Jag skulle vilja ha en radera kommentar knapp istället för att anmäla då det känns som att det aldrig händer något när man anmäler dom. Vore ju sjukt smidigt att kunna rensa upp.

Tillbaka
Topp