För stora pjäxor?

För stora pjäxor?
Så vi ska bedömma om du har köpt för stora pjäxor? Låter vettigt :P

För stora pjäxor?
Jag kan säga direkt att ja, du har köpt förstora pjäxor ... 23.5 hade varit en perfekt turist pjäxa med en storlek för stor

24.5 kommer vara för stor även om den inte töjer sig :P

För stora pjäxor?
Med den fotlängden hade 22,5 varit intressant att prova, förutsatt att skon i ö hade varit rätt för dig. 23,5 är för stort och 24,5 är på tok för stort..

För stora pjäxor?
Det var stressigt idag när jag skulle prova.

Det blir nog ett nytt besök på Team Sportia imorgon.

Tack för bra tips, tar gärna emot fler!

För stora pjäxor?
Du har köpt en 19 mm för stor pjäxa.
Ett skonummer är drygt 6 mm .
Alltså en 3 skonummer för stor pjäxa.
Personalen borde avrått från att köpa den pjäxan.

Senast ändrad:
För stora pjäxor?
Nästa gång tänk på att den viktigaste egenskap av en pjäxa är att den passa foten. Vilken modell, styvhet, finesser, färg är av betydelse bara om den passa. Jag skulle hellre åka i en bilig mjuk dam pjäxa (i rosa med blomma målade på) om den passad, getemot en dyr värstings tävlingspjäxa som var för stor.

För stora pjäxor?
ok såhär är det. Du har köpt en för stor pjäxa.
Det verkar som att du inte har träffat på en speciellt kunnig försäljare på
Teamsportia vilket tyvärr kan vara något man får räkna med när man inte
går till en riktig alpinbutik. Mitt tips till dig, eftersom du även är osäker på skidorna,
är följande.

Lämna tillbaka allt och gå till närmaste alpinbutik. Om du skriver vart i landet du bor kommer
du säkert få bra tips på butiker nära dig som kan sin grej.

För stora pjäxor?
Steg 0: ta på en skid strumpa.

pSteg 1: ta ut inner skön (de som jobbar i affären ska hata dig, men strunta med det). Stor i ytter pjäxan med tåarna lätt tryckt fram. Hur mycket plats finns mellan hälen och pjäxan? 15-20mm är lagom. Mer en 25mm är absolut för stor.

Steg 2: sätt tillbaka inner skön och ta på dig pjäxan. Den ska vara lite jobbig att sätta på! Om du kom in på en gång utan att ens trycka, då är den säkert för bredd.

Steg 3: spänna fast. När du stor och lutar lita bak, tåarna borde träffa fram. Men när du lutar lite fram, tåarna borde inte vara i kontakt längre.

Steg 4: forsök liftar/röra hälen. Om den känns löss, pjäxan är för bredd i bak delen av pjäxan.

Steg 5: stor i några minuter och känna av om pjäxan trycka för hård i en specifik plats.

Ibland går inte steg 3. t.ex högsta spännan inte ens når. På många pjäxor kan man skruva löss spännan och montera på en annan fäste för att får den "längre". Om det är aktuelt, får personalen att ta fram verktyg och fixa det, du måste kunna prova men den rätt.

Vara berädd att prova flera modeller! Avsätt en lång stud. Söger till personalen att du ska priva fler och ska ber om hjälp när det behövs. Då stor de inte över dig och forsöker får dig att fatta en snabb beslut.

Bra att du insåg att det var fel före det var för sent. Många har gjort likadant misstag i början.

För stora pjäxor?
Chilla sa:
min lilltå är exakt lika stor som din fot, sjukt va?
Pilutta dig, min lilltå är 35mm, jag vinner, jag vinner!

ONT: Bara att springa tillbaka butiken, de är säkert snälla och låter dig byta till något lämpligare

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp