För stora storlekar!?

HamPersson

Medlem
För stora storlekar!?
HEjsan,

Som rubriken lyder undrar jag om man hämmas i sin åkning om man har för stora kläder, att det blir knöligt i rotationerna med mera. Tacksam för svar.

För stora storlekar!?
njaa.. aldeles för stora kläder kan bli svårt..

jag tycker man ska hålla sig till L-XL om man är runt 180 annars ser det bara dumt ut och blir svårt när kläderna fladdrar för mkt.. men men de är min åsikt.

För stora storlekar!?
Du förvandlas väll inte direkt till ett spurt segel och blåser iväg över berget. Enligt mig är det inte stor skillnad. Jeppenator talar bra

För stora storlekar!?
om du bara åker i pist ska man vell inte ha så stora kläder för de bromsar vell upp endel iaf..

För stora storlekar!?
You again =)!

Har du ingen önskan att åka så fort som möjligt så har jag svårt att se att lite för stora kläder (ca 1-2 storlekar större än exakt storlek) skulle hämma dig i din åkning.
Visst ger de kanske lite mer luftmotstånd, men det är nog knappt märkbart. Kan du röra dig fritt, utan att t.ex fastna i allt tyg som blir över på magen, så är det lungan.

Senast ändrad:
För stora storlekar!?
Se bara till att de inte är så stora att öppningarna (hals, mage, armar, fötter) är så stora att de kommer in snö om du trillar.. men de löser man ju lätt med snölås..
Satsar man inte stort i slalombacken så är de inga problem..
Kan bli att man stoppas upp lite av nice chicks som tycker man e cool.. men de e ju bara en bonus!

För stora storlekar!?
X-XXL e bra för den som e runt 180, d finns dom som har XXXL å e en 160 men va fan. up2u. Det ända som möjligtvis tar skada av kläder är farten å då snackar vi större hopp och inte små rails å hopp under 15 meter

För stora storlekar!?
Jag förstår inte frågan,varför ska du ha större kläder än du behöver?^^ Image? Dock tror jag att det blir klumpigt speciellt om du också ska ha häng på brallorna ;D

För stora storlekar!?
Det blir inte jobbigt i rotationerna om man har en stor jacka på sig då? :p vet att många av proffsen nhar XXL på sig och för dem går det uu bra ;)

För stora storlekar!?
Men aså de blir kanske 10ggr snyggare att ha baggy stajl än typ slickat. och du komemr inte märka någon skillnad alls. förutom att de kommer se mycket snyggare ut:P

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp