För tung för tjejbräda?!

lillneaa

Ny medlem
För tung för tjejbräda?!
Tjo, tänker köpa en ny bräda till vintern eftersom min gamla bräda är ca 4 år gammal och tjänar nästan bättre som slaktavfall. Har tittat runt lite på vad som finns.. Har tittat på olika märken och olika tjejmodeller men de flesta verkar ha en "maxvikt" på kring 60-63 kilo. Om jag väger kring 66 kilo gör det någon skillnad? Eller borde jag istället glutta på en killbräda? Tycker det är lite konstigt bara eftersom jag inte känner mig överviktig på nåt sätt när jag är ca 173 lång...
Hjälp och förslag mottages tacksamt!

För tung för tjejbräda?!
äh fan dom kilona som står där ska man nog inte gå efter så noga! 3 kilo hit eller dit kan inte spela nån roll.. sen är de alltid gött å ha en mjukbräda, tycker jag iaf.
men maxvikt är de absolut inte utan mer rekomenderad vikt och tror inte du kommer känna av det de minsta mer än att brädan kanske upplevs som något mjukare!

peace

För tung för tjejbräda?!
Varför ska du ha en tjej bräda för?

Vilken typ av bräda du ska ha är helt beroende på åkstil, testa kompisars brädor, gå till testcenter mm så kommer det visa sig!

Chansa inte och ta en bräda som är bra på pappret, Köpte en Custom X som skulle passa mig perfekt trodde jag men si fick jag. Brädan är kass bokstavligen :| Och ändå så åkte jag på en Custom förut som var myycket skönare och brädorna ska vara likadana, nästan...

Men vikten spelar ingen som helst roll tror jag, blir lite fladdrigare bara

För tung för tjejbräda?!
asså de beror ju på vilken åkstil du har..

de kan ju va soft o ha en mjuk bräda så man kan göra höga feta butters men om du ska typ bränna puder så kanske de e skönare med en bräda som e lite "styvare"

För tung för tjejbräda?!
precis som pelle säger funkar om du inte har den mest agressiva åkstilen. beror på vad du tycker e skönast

För tung för tjejbräda?!
egentligen borde du bara ignorera namnet "tjejräda", alla brädor passar olika personer. Det är bara att välja ut den bräda som passar dig! =D

För tung för tjejbräda?!
Tjejbrädor= snällare flex och smalare brädor. Om du inte har stora fötter tycker jag att du skall titta på tjejanpassade brädor. Det är inte direkt roligt att åka på en för bred bräda som känns som en planka=)

Kolla in Burton och Nitros tjejsortiment.. Nitro har släppt T1 modellen för tjejer i år. Svinclean... Om du inte har en bra butik där du bor så finns både Nitros och Burton tjejsortiment på Boardstore.se och Junkyard.se. Brädorna ligger redan uppe på Boardstore..

För tung för tjejbräda?!
Satsa på Burton blunt. Ja väger 75 och är tjej. ja satsa på kill bräda ja. är 174. Har tagit reda på fakta och burton blunt 155 är den bästa ja kan hitta. men de finns även i 151 och vidare. från 148-161 tro ja dom ha. Men den är till för park å freestyle. Bero vad du gör med din bräda. Men ja tro burton blunt är kung. ha beställt den nu ja. och vare in å kika på den fråga dom som jobba där och kollat på filmer om brädan på internett. Den går på 4000från sverige.

För tung för tjejbräda?!
..

passa dig bara så du inte köper en för bred bräda.. då suger det att köra snowboard..

/Pinn

För tung för tjejbräda?!
svårt o se att de saknas en marknad för dig... inte provat.. men hört att burton feelgood har fått god kritik.. e även en gnutta styv så den klarar extra tryck (173, o 66kg låter mer än enastående) Nitro av alla gör oxå hårda brädor, dubbel bemärkelse.. blackwidow tex.-..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp