förbättring med redigering?

maettias

Ny medlem
jag redigerar i pinnacle studio 11, här kommer en film som jag redigerat med studio, ge kritik på både redigeringen och hoppningen och vad som kan förbättras! :)
någon som vet hur man får bort det i början där det står "pinnacle"? jag har sett i ett annat forum att man måste köpa något för att få bort det men det verkar dum när jag har köpt redigerings programmet eller har jag fel?

Tack på förhand!

6201

maettias sa:
E-Rockner sa:
vi gör det typ på varje klipp?
Men då kan det ju vara så att någon av er håller i stativet medan ni filmar,
vilket gör att det blir lite skakigt då och då.

Annars att inte lägga texten "Sommar filmen 08" utanför bilden. Ser lite osnyggt ut.
Sen kan ni leka runt med vinklar, nu är alla tagna från ett par meter bort i "mitthöjd".

Tjena! Jävligt skön video!
Tycker att allt flöt på bra och man blev sugen på sommar och att hoppa studsmatta =)
Att tänka på kanske är att hitta bra ljus. Det var sjysst ljus iom sommar och bara nån gång så kändes det som om solen var mot kameran och då blir det lite sämre kvalité.
Bra jobbat! Jag blev peppad att starta med redigering.
/Skipp

maettias sa:
E-Rockner sa:
maettias sa:
haha nej, den ända gången vi inte använder stativ är vid 01:51, då man ser stativet i film
haha det var ju ingen skillnad mellan det klippet och de andra! Det var lika skakigt.
ah vi säger så, lägg upp en film durå får vi se om det blir mkt bättre
du ville veta vad som kunde för bättras och då sa jag att du kunde använda stativ för att det blir mindre skakigt. Du säger då att du redan använder stativ. efter det uttalandet så hävdade jag fortfarande att det var skakigt. Då blir du arg?! Grabben grabben grabben........typiskt p13 beteende skulle jag säga. blir stött så fort man kommer med lite kritik.

Du ska få ett tips i alla fall. OM du nu filmar med stativ, ställ stativet det på marken. Stå inte och håll i det.

Korta ner hoppningen, håll det intensivt! Försök med lite roligare vinklar. Brukar väga upp när det inte är nåt überspännande.

swe_skipper sa:
Tjena! Jävligt skön video!
Tycker att allt flöt på bra och man blev sugen på sommar och att hoppa studsmatta =)
Att tänka på kanske är att hitta bra ljus. Det var sjysst ljus iom sommar och bara nån gång så kändes det som om solen var mot kameran och då blir det lite sämre kvalité.
Bra jobbat! Jag blev peppad att starta med redigering.
/Skipp
hahaha, är du typ killen som har lagt upp filmen fast med en annan användare? ,, hah, du blev medlem 22:15 igår, å du har komenterat på filmen 22:21. om*gom*gom*g, cool.

neeeee.. reggade mig för att kunna svara =)
tyckte om filmen, varför e alla så gnälliga.. man e ju noob första gången på allt.
håller på lite hemma o meckar ihop en riktigt risig film från vemdalen, men lika glad e jag för det. Den kommer aldrig hamna i forumet för flames :P

Tillbaka
Topp