Förhållandet Bindningar / Boots / Width

• Trådstartare Trådstartare hew
  • Start datum Start datum

hew

Ny medlem
Tja!

Ska köpa en ny setup för säsongen och jag har hittat bräda, boots och bindningar som jag vill rida ned för det vita guldet för säsongen. Det blir den första setup jag skaffar på många år då jag senaste åren har hyrt när jag har åkt och behövt.
Det jag införskaffar mig blir följande:

Bräda: Lib-Tech TRS 165W?
Boots: Burton Imperial
Bindningar: Burton Cartel L?

Då jag har följande mått:

Längd: 190
Vikt: 95kg
Skostorlek: 43-44 (10.5-11)

Så undrar jag om jag behöver gå 165W eller om jag kan hålla mig till Regular bräda?
Likaså med bindningarna krävs det L bindningar för att det ska gå bra med 44?

//Hew

Libtech gör hyggligt breda brädor överlag. TRS'en är förvisso en av deras brädor med aningen smalare midja, men på en 165 skulle jag absolut inte gått wide till ett par 43or.

havrefras sa:
Libtech gör hyggligt breda brädor överlag. TRS'en är förvisso en av deras brädor med aningen smalare midja, men på en 165 skulle jag absolut inte gått wide till ett par 43or.
165 finns bara som wide. Annars måste jag gå ner på 162 om jag har förstått det rätt. Jag tror jag ligger närmare 44. Ska till butik imorgon och testa storleken så jag vet exakt på imperial. Har testat andra märken och oftast är det 44 som fungerat då. Någon enstaka 43. Så säg 44.

Burton är ju ganska små i storlekarna så är du tveksam skulle jag gissa att du definitivt kommer få gå upp en storlek (när jag körde burtonboots fick jag gå upp 1,5 storlekar). Med det sagt - nuförtiden brukar det vara rätt så effektivt reduced footprint på burtons skor så det motverkar väl den effekten. Det bästa är nog (om du kan) att ställa dig med dina skor oven på brädan i de vinklar du kommer att ha bindningen monterad och se hur det ser ut med ditt överhäng. Finns inget värre än en för bred bräda.

Om du gillar att köra hårt och carva djupt finns det ingen anledning att INTE köpa wide. Med din vikt och längd är en 165W bättre på alla sätt.

Tack för era inputs!
Var och testade både Ion och Ruler idag och både behöver jag 44 i för att de ska sitta "ok" innan de är inarbetade. Så 165W blir det som du säger Dough. Dock kommer jag chansa på Imperial stl 44 fast jag inte haft möjligheten att testa dem. Någon som har erfarenhet av Imperial vs Ion?

Blir som följer då:
Lib Tech TRS 165 W
Burton Imperial 44
Burton Cartel L

Hoppas jag blir nöjd efter allt läsande och alla frågor jag ställt för att komma fram till denna!
Tack så mycket för era synpunkter!

//Hew

Som andra också sagt tycker jag du definitivt ska köpa W brädan, med din längd och vikt så kommer du inte ha några problem med att carva fint med den. TRSen är lite smalare än Libtechs andra brädor i midjan så blir nog galant ändå :)

Tillbaka
Topp