förliten vattenflaska!

tommy-brun

Ny medlem
förliten vattenflaska!
Löningsdagen 27/2 2002 gick jag med snabba steg till stans med affärens egna ord bästa äventyrs butik för att köpa mig min alldeles egna vatten flaska.
Detta skulle inte bara vara en vattenflaska utan även en moderiktigt instrument. Men man vill ju inte bara att vattenflaskan ska va snygg, den ska ju sitta rätt, ha ett bra handfasthet, innehålla rätt mängd vatten och va stötdämpande mot kroppen.
När jag kom till butiken var jag vid gott mod, med min betydligt mer erfarna vän Hendrik hade jag suttit och diskuterat köpet kvällen innan över en kopp kaffe, så jag hade ganska klart för mig vad för vatten flaska jag ville ha.

Väl inne i butiken började jag bli mer fundersam, frågade en förbi-springande expedit. Han fråga snällt vad jag skulle ha den till och jag svarade exakt vad jag var ute efter, en moderiktig och praktisk flaska.
Tillsammans hittade vi en gul genomskinlig Marmor Lexan Bottle WM. Jag blev glad, precis en sån vill jag ha. Men började samtidigt fundera över storlek. Men efter bra samråd med expiditen valde jag 1 liters. Jag va hela tiden orolig över att den va förliten men expiditen sa att den va ok så jag tog hans ord och köpte min alldeles första vattenflaska (urdruckna cola flaskor räknas inte in) en Marmor Lexan Bottle WM 1L för etthundrafemtionio kronor.
Hela vägen hem sa magkänslan att den var förliten men en expedit på stans bästa äventys butik ska ju veta va han pratar om, det trodde jag iallafall..

Första säsongen så fungerade vattenflaskan bra men säsongen efter började jag ana onåd. När vi turade och mina vänner hade vatten kvar va min hela tiden slut.
Trodde först att detta berodde på att jag drack fortare och började ta mindre drickpauser men inte ens detta hjälpte.
Ringde min vän Hendrik och berättade vad som hänt, efter att förklarat blev han lika upprörd som jag...
JAG HADE BLIVIT LURAD ATT KÖPA FÖR LITEN FLASKA!
JAg blev ju såklart arg när jag lagt etthundrafemtionio kronor på en flaska så vill jag ju att den ska fungera.
Men inte nog med detta, när jag dessutom räknade vattenmängden i den innehöll flaskan bara 980 ml.
Nu gick ja raka vägen tillbaka till affären men kom dom inte ens ihåg mig till att börja med och ge mig en nyflaska vägrade dom, inte ens pengarna tillbaka fick jag.
Nu är jag bara en liten man mot hela den korruperade världen så jag insåg min begränsning och lade ner ärendet.

När jag nu tänker tillbaka på detta 7 år efter jag köpt flaskan gör det mig fortfarande arg och jag undrar om jag kunde gjort något annorlunda.
Blev ju så besviken att jag aldrig stått på skidor igen efter detta utan utbildat mig till logistisk ingenjör och arbetat heltid efter detta med vattens rymlighet.

Har ni några ideer, svar eller helt enkelt råkat ut för samma sak, hör av er!

Mvh
Mr Yabarow

förliten vattenflaska!
Det är ju skandal! Att du inte är ensam utan delar dit öde med en annan herre i samma land (läs ovan) visar ju bara att detta är mycket vanligare än man tror.

Det är dags nu efter sju år att du släpper skuldkänslorna, det var inte du som var dum, mindre vetande och bär skulden för att flaskan var för liten. Jag är säker på att det är fler som sitter i hemmen och svär åt att en helt vanlig liten människa står maktlös inför de stora välrenommerade butikerna.
Var butik bör ha så pass kompetent personal att rekommendera rätt storlek, vare sig det gäller vattenflaskor eller Arcteryx skidtäll. Jag hoppas att du i ditt val av yrke och vidare kunskap i vattens rymlighet kunna sätta en norm för hur stor en vattenflaska skall vara.

Jag är, som den lilla mannens/kvinnas förkämpe, heller inte rädd att göra en enklare demonstration för att visa att de inte känna sätta sig på oss längre. Jag började redan i morse att svälta mig själv och inte ens mina växter får vatten. Detta kommer fortgå tills det görs något åt förtrycket. Vissa saker är värda att kämpa för i vårt förtryckta Sverige.

Du är inte ensam!

förliten vattenflaska!
Varför ska man behöva ta ansvar för sina egna handlingar? Vilket jävla samhälle vi lever i!

Fattar du inte att du är lurad oavsett om du köper en flaska för 150 spänn?

Räcker inte mängden är det du som gàtt för làngt helt enkelt!

Nä, bara stäm dom! Flaskföretaget är väl amerikanskt sà ge järnet! Du kommer bli skitrik! Grattis!

förliten vattenflaska!
HAHAHAHA!

Sjukt skön ironi och koppling till tråden som nämndes ovan.
har läst den andra tråden sen innan och kände igen mig direkt..

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp