japp alpingaraget gör, dock var jag lite besviken senast vi gjorde där till min tjej, han slipade dom för mkt så att dom gled runt i hennes pjäxa, inte bra!Emser sa:Jag tror att Alpingaraget gör såna sulor här hemma, annars kan du göra det om du åker ner till alperna, i de flesta alporter med alpina affärer i finns ställen som formgjuter sulor. Det tar bara nån timme totalt, o med tanke på hur stor skillnad det är i pjäxor kan jag tänka att det klart är värt det i bootsen också. Kostar från nån/ett par hundralappar o uppåt beroende på hur mycket stöd/uppbyggnad och styvhet du behöver. En hård sula kostar ca 600:-.
Ska du inte ut och åka snart? det finns ju på nästan alla skidorter i alla fall, hmm borde finnas i karlstad också tycker jag...Jeppann sa:Fan måste verkligen ha såna här! Finns ju dock fan inga butiker i karlstad ju. Vettefan när jag får tillfälle att skaffa.
Oavsett vart du gör så måste du ha med dig bootsen/pjäxorna (observera, båda!) eftersom dom ska slipas för att passa perfekt i resp. doja...Jeppann sa:Om det går att göra på stadium så behöver man ha med sig bootsen då va? Eller krävs bara foten?
tillsamans är vi starka! ;-Pperbac sa:Jo, bootsen behövs. Man slipar sulan för att passa in i dojjan.
edit:lite sen med svaret