Formgjutning av Burton driver X?

Niiiicke

Medlem
Jag var och köpte ett par Burton driver X igår men jag skulle tydligen köra några dagar i dem innan jag formgjuter dem, ska man inte göra det på en gång?

Åkte själv med Driver X förra säsongen, jag vet inte om de gjort om dem till i år?

Men min erfarenhet är att det inte alltid blir bättre att formgjuta. Året innan åkte jag på 32 TM2 som jag värmde två gånger. Det blev inte bättre och bättre.
Andra jag pratat med säger att det blir bättre att åka in dem utan värme, och jag tror mer på det senare.

Men jag är säker på att det beror på hur hårt man åker, mina krav gränsar mot det sjukliga, så jag kommer få åka resten av livet bitter..

Kortfattat: prova några dagar innan du börjar modda.

Ride hard, ride free, ride on edge!

Jag håller fullständigt med. Alla formbara innerskor formar sig så småningom efter foten och det blir ofta bättre än att göra det den snabba vägen med värme. Jag har bara erfarenhet av 32 men jag tror inte att Burtons innerskor skiljer sig så mycket i det avseendet.

Doughboy sa:
Jag håller fullständigt med. Alla formbara innerskor formar sig så småningom efter foten och det blir ofta bättre än att göra det den snabba vägen med värme. Jag har bara erfarenhet av 32 men jag tror inte att Burtons innerskor skiljer sig så mycket i det avseendet.
Ok, då åker jag med bootsen ett tag innan eller om jag formgjuter dem. Men det är bara den nya brädan från glissade som fattas! :-)

jag åker skidor, och har ett par riktiigt schyssta pjäxor från salomon.. mitt tips är att du åker in dem! dels för att du får en dynamisk gjutning av foten istället för den statiska du får när man värmer dem, men även för att det brukar bli en mer naturliga formning när man åker in dem! har du formgjutna sulor? om inte, skaffa bums! bästa investeringen du kan göra..

Åker du en eller två veckor om året kan det däremot vara bra att värma dem! Detta för att man då inte behöver "slösa" de första dagarna till att forma skon!

// Sebastian

SebastianD sa:
jag åker skidor, och har ett par riktiigt schyssta pjäxor från salomon.. mitt tips är att du åker in dem! dels för att du får en dynamisk gjutning av foten istället för den statiska du får när man värmer dem, men även för att det brukar bli en mer naturliga formning när man åker in dem! har du formgjutna sulor? om inte, skaffa bums! bästa investeringen du kan göra..

Åker du en eller två veckor om året kan det däremot vara bra att värma dem! Detta för att man då inte behöver "slösa" de första dagarna till att forma skon!

// Sebastian
Jag har formgjutna sulor och åker mer än 2 veckor per år så det kanske ordnar sig med bootsen ändå! :-)

Doughboy sa:
Den svullnad i materialet som ugnen (förlåt, varmluftsblåsen) ger får du väl inte av kroppsvärmen? Hände inte på mina på de två veckor jag åkte innan jag värmde dem.

Xavier- Det skulle vara intressant att veta vilka innerskor du åkt på? Jag är helt säker på att det skiljer en hel beroende på tillverkare och eventuellt även årsmodell.

Carbonflex sa:
Xavier- Det skulle vara intressant att veta vilka innerskor du åkt på? Jag är helt säker på att det skiljer en hel beroende på tillverkare och eventuellt även årsmodell.
Eftersom jag citerade Doughboy och han bara hade erfarenhet av 32 så tyckte jag det var ganska uppenbart.

Ett tips grabbar och tjejer. Gör aldrig missen att värma hela booten (inte bara innerskon) i ugnen hemma på grill-läge. :D Jag bjuder på den

Nu var det inte för att vara dryg jag frågade, utan för att det inte var så uppenbart om det bara var 32 eller om du hade erfarenhet av flera märken, Xavier.

Att materialet skulle svälla i 32 skon känner jag inte igen. Tyckte mest att det formade sig i värmen. Men i slutändan tycker jag att allt skum bara blev ivägen och inte ger direktkontak med bindningen. Spelade ingen roll hur mycket jag pumpade fast foten. De passade helt enkelt inte min tunna fot.

Tillbaka
Topp