Försäkring av skidor

Patrik_O

Ny medlem
Försäkring av skidor
Jag satt i vinterkylan och funderade lite över, vad händer om jag tappar en skida eller att någon stjäl mina två dyrgripar?

Klart att man kan försäkra dem, men var? Vet någon vilket försäkringsbolag som har bra (som t.ex. betalar om man tappar dem i offpisten) försäkringar, och finns det försäkringar som man kan ha bara då man åker skidor, så man slipper betala en dyr premie då man inte åker?

Försäkring av skidor
Tror de flesta hemförsäkringar innehåller nån form av reseförsäkring som täcker sånt, själv har jag if/skandia men tror som sagt att det gäller alla.
Jag har fått ersättning för skidor som jag haft av själv och skidor som flybolaget lyckats förstöra. Det står inget om "off pist" i avtalen så försäkringen gäller oavsett. Tänk dock på att de flesta hemförsäkringar kräver tillägg om du ska vara borta mer än 45 dagar.

Försäkring av skidor
Som Perka sa så täcker nog hemförsäkringen det. Har aldrig behövt göra det själv men jag fick ut pengar från hemförsäkringennär jag tappade min mobiltelefon från topspin där det tydligt informeras att man inte får ta med lösa föremål, så det är nog inga problem.

Försäkring av skidor
Måste ha någon form av allrisktillägg på hemförsäkringen (tidigare drulleförsäkring). Självrisken brukar vara 1000 - 1500 kr. Vissa bolag kräver att man har brädan/skidorna låst(a) om det finns sådana ställ utplacerade!

Tillbaka
Topp