Försäkringspengar för utstickande nyckelben

Lintan1

Aktiv medlem
Hej!

Jag bröt nyckelbenet förra året och har funderat lite över ersättning från försäkringen. Plånboken blir bara mindre och mindre känns det som, och eftersom alla andra verkar få ut otroliga summor från sina försäkringsbolag. Så kom jag också på iden att också utnyttja min försäkring. För det är ju vad man har den till!

Jag har googlat en del och har hitils bara läst på forum om folk som fått pengar för sina ärr. Mig opererade dom inte(altås inget ärr). Dom sa att det såg bra ut efter röntgen och skickade hem mig. Nu efteråt är nyckelbenet ungifär dubbelt så tjockt och sticker ut lite. Benbrottet kan alltså inte legat särskillt bra.

Jag undrar om man kan få ut pengar för det här? Det är ju inget ärr men ser ju inte så kul ut i vissa situationer. Jag kan ju hävda att jag fått sämmre självförtroende mm efter denna förändring av mitt utseende

Detta är också en av anledningarna som jag inte fick göra lumpen när jag mönstrade. Det är samma axel som jag skulle vilat vapnet mot.

Är i samma situation som du, bröt det nu i julas och det sticker ut en bra bit...
Har du kontaktat ditt försäkringsbolag och bett dom skicka hem en olycksfall blankett?

Fyll i den och även där dom frågar om du har men/besvär osv.

Sen förmodar jag att dom kommer kontakta dig och sända vidare dig till en doktor som kan redovisa för försäkringsbolaget att det stämmer osv.

det är bara att klaga på så mkt du kan. känner en kille som skar upp fingrarna (ytligt) och sy. och han fick ut 14.000 för det.
så klaga på allt du kommer på och överdriv!

om du skulle hållt dig uppdaterad på sjukhuset skulle dom berättat att det blir så, man har en knöl i ungefär 2 år eller mer, men den försvinner.
ja bröt nyckelbenet förr förra våran o den är nästan helt borta nu.

Jobbigt sånt där men iofs är det väl bara mer än rätt att du inte får nå cash om det funkar bra dvs och du inte blir särbehandlad (som du nu blev i lumpen),
Men det är inte alltid man får cash så.

armbgebn5.jpg

- Idioterna gipsade min arm fel och den började läka sen insåg dom deras fel och var tvungen och börja om. Hade jag försäkringar osv? - Svar ja! Fick jag pengar? - Svar nej!
Ett roligt partytrixx dock men gör ont vid tricepsövningar.

en kompis blev slagen i ansiktet och fick ett konsigt ärr och han får 25 000 om året av försäkringsbolaget tills han tar bort ärret och det pejar försäkringsbolaget okså. så kontakta försäkringbolaget och klaga

porky sa:
om du skulle hållt dig uppdaterad på sjukhuset skulle dom berättat att det blir så, man har en knöl i ungefär 2 år eller mer, men den försvinner.
ja bröt nyckelbenet förr förra våran o den är nästan helt borta nu.
Lyckost!! Jag bröt nyckelbenet för 15 år sedan och har fortfarande kvar "knölen" kanske beror på att benet växte ihop paralellt och vänster axeln är ett par CM kortare än den högra. Har lite hopp om att det försvinner snart heller ;) Dock har jag inga problem med det. Dock har jag lite annat skit som jag borde gå till läkaren och ev. försäkringsbolaget och få fixat eller utbetalt lite ersättning för...

Har nyligen krossat käken och har därmed färsk kontakt med ett försäkringsbolag. För att få pengar för bestånde men från dom (Länsförsäkringar Jämtland) så måste det gå minst två år innan det avgörs, skulle gissa att detta är praxis gällande de flesta bolag.

Jag har fått pengar från försäkringsbolag några gånger pga oprerationer och ärr, smärta och värk förstörda kläder och sånt. Fått väldigt mycket pengar, dels för att armbrott och för tumörmojs. Man måste vänta minst ett år allafall innan man kan få ut nått av det så man ser hur det blir. Var nyligen på invaliditets test för armen och gjorde massa grejer och berätta så nu har dom skickat papper till försäkring. Det går ju att få pengar för det mest, jag har allafall fått en massa hehe.

jag bröt mitt nyckelben för en cirkus 3 år sedan och jag har fortfarande en "knöl" som sticker ut ungefär 1cm. Fast det ska bli en knöl när det läker ihop då nyckel benet ska läka ihop -_ istället för -- sträcken ska liksom symbolisera ändarna på benet ^^

har en polare i klassen han fick cirka 350000kr för sin armbåge men det var för att läkarna gjorde fel flera gånger och nu är armen cp

tjena! är i samma sits som dig, bröt dock inte nyckelbenet men sled av en led som ska hålla ner nyckelbenet. Just för knölen vet jag inte hur det blir men jag vet att i mitt fall kan jag få pengar om min arm inte når full kapacitet igen. Dock är det trist meden knöl, men det gör ju inte så sjukt mycket. Jag menar tänk på folk som fått brännskador i ansiktet, amputerade ben osv.., men självklart är det ju tråkigt.

Hej.

Jag fick 4000 kronor för sveda och värk när jag bröt armen så det borde du kunna få ut pengar av iallfall. Om det sedan inte har läkt rätt borde du kunna få en del mer, men det behövs läkarintyg.

Jag bröt skulderbladet i somras när jag var på träningsläger och körde motorcross fick inte ut en spänn, däremot gratis sjukvärd i ett år

...vad jag nu ska med det till?

Tack för svaren!
Jag lider egentligen inte av min knöl. Och lumpen var inget jag riktigt drömt om. Jag ska säsonga i alperna någonstans nästa år istället ;) men det skulle inte sitta fint med lite extra cash just nu, det var bara så jag tänkte. Men jag kanske gör ett försök med försäkringsbolaget endå.

Hej!

Om du har en riktigt olyksfall försäkring skall du självklart se om den går att använda. Om du hade omkostnader vid skadan bör försäkringen även täcka dessa.

Tillbaka
Topp