Försent att börja jibba vid 12?

• Trådstartare Trådstartare nvm
  • Start datum Start datum
N

nvm

Guest
hej jag är 12 och 13 i mars har precis börjat åka twintip och har bara satt 360 2 gånger och asså äre försent att börja köra nu eller ska jag sälja skidorna och sitta i soffan?

Det är inte försent började i samma ålder som dig trodde jag också skulle ge upp det förta jag gjorde men jag fortsatte och nu gåre bra:D

Nej men seriöst:P Du har vell all tid i världen å bli en braa Jibber ! Det känns liksom som att 12 inte är nå ålder:P

Aa sälj dom å sitt i soffan.

För om man inte kan bli bäst så är de ingen ide att hålla på med skidåkning, inget annat heller för den delen. Det handlar alltid om att vinna och åkglädje, ja de är fjolligt.

Hoppas du skojjar, åk för de är kul, dessutom så äre många stora namn på jibbscenen som inte gjorde så mkt vid 12 års ålder.

Det bestämmer väl du själv? Om du tycker det är kul så fortsätter du väl åka? För man åker väl för att det är roligt inte sant? :)

Jorå det är faktiskt för sent. Du måste tänka på ditt pensionssparande och din plats på ålderdomshemmet också!
Jag är 15 och måste nog sluta snart.. gör lite ont i lederna och dessutom är jag senil.

12? shit du måste vara äldst i världen... Ta det lugnt. Det är väldigt lätt att bryta lårbenshalsarna vid din ålder.

Asså jag började när jag var 23....de e tio år äldre. sug på den. Åk för att det är kul och ta vara på tiden, den kommer inte igen.

enligt paragraf 12 i lagen om ålder vid jibbing är du skyldig att inte påbörja en utövning av jibbing om du är över 10 år. följer du inte detta kan straff uppemot 3 års fängelse följa.

sorry dude.

Själv är jag 36 och tänkte börja nästa år...kanske lite i år. Jag tänkte passa på att försöka hänga på när min son (5år) börjar åka baklänges, snurra och så. Vi har redan börjat hoppa lite i ett hopp på tomten, men baklängestricken får vänta eftersom min son inte har twintip än och mina skidor med lite uppböj bak är i 190cm-klassen och inte riktigt får plats på bakgården.

ööh jag börja typ i förrgår och drar 9:a och b-flip nu så jag skulle inte säga att det är försent

Aldrig för sent. du e 12 år grabbem asså nej nej.. klart du kan börja kör kör hela tiden .

Haha.

Jag är 30 och skaffade twintip förra äret. Sen dess har jag roat mig med både små 180 o 360. Synd bara att jag inte började när jag var 12.

Huggybear sa:
enligt paragraf 12 i lagen om ålder vid jibbing är du skyldig att inte påbörja en utövning av jibbing om du är över 10 år. följer du inte detta kan straff uppemot 3 års fängelse följa.

sorry dude.
dåligt skämt + diverse grammatiska fel.......men du försökte iaf

Senast ändrad:
allvarligt talat, sattsar du på att bli bäst i världen eller bara åka för att det är kul? tänk lite grabben!

granat-hamberg sa:
hej jag är 12 och 13 i mars har precis börjat åka twintip och har bara satt 360 2 gånger och asså äre försent att börja köra nu eller ska jag sälja skidorna och sitta i soffan?
eru dum i huvet lr :S jag börja jibba förra året o då va jag 17 ! jag hoppas detta inlägg är ett skämt !!!!

Kör så det ryker. Men glömm inte att för att bli en master jeddi jibber måste du behärska de andra elementen innom skidåkningens värld så som Pucklar, Puder, isiga GS banor med gropar till bröstkorgen, Trollskogen mm mm.

Lycka till!!!

Mvh Manx

asså när jag menar försent så menar jag att typ att inte kunna 520 när man är 15 eller 520 Cork 720. min kompis sätter 520 Mutegrab x(

Nej, jag tror nästan att dom flesta har börjat efter 12. Eller har jag fel?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp