Förslag på Första bräda :P

Dorngrund

Ny medlem
Tja,

Vill köpa min första bräda för att slippa hyra. Har åkt 2 säsonger och det går fort och stadigt.

Vill gärna ha förslag på brädor, Jag är 180 cm lång väger 69 kg och skostorlek 43.

Kommer åka mkt pist men vill in och nosa på parken också, lite alround alltså. VAd jag förstår ska den då va mellanhård?

Gärna förslag på boots också, har redan fått förslag på 32 lashed och Burton ruler andra som håller me om dem ??

Mvh

Senast ändrad:
Ett mycket bra tips är Burton Custom, säljs just nu på Stadium för 3799:- på REA istället för 5999:-, http://stadium.se/sport/vintersport/snowboard/084492/burton-custom-ics-08 , detta är ett bra pris för denna bräda. Brädan är hur skön som helst och mycket lekfull. Köp till Burton Cartel E.S.T. bindningar, http://www.nocomply.se/product_info.php/products_id/6629 , dom kostar 1500:- på NoComply istället för 2499:- på Stadium, så har du en grymm bräda som du kan ha till det mesta samtidigt som du kan fortsätta utveckla din åkning med den.

Jag köpte denna kombination i år och ångrar inte det.

..

Burton Ruler är en bra sko.. kolla också på Burton Shaun White och Sabbath..

kolla på Cartel eller Triad-bindningar... skulle fungera bra med Mission också..

...

du väger inte så mycket så jag skulle rekommendera dig en---> Deuce 159, Farm 161, Love 162 eller en Operator 161 (shaun whites pro-model)

dessa brädor har en bra bredd till dina 43.or..

....

en perfekt uppsättning för dig till att börja med skulle se ut så här..

Bräda --> Burton Deuce 159 (25mm set-back) 25,2 i midjan (bra i och utanför pisten, bra i parken för stabilitet på boxar och rails)

Bindningar --> Burton Cartel, du skrev att det går fort.. då är en Cartel ett mycket bra val.

Boots --> Burton Ruler, lagom hårda till din vikt och din typ av åkning.

detta är en väldigt bra set-up. men det skulle även fungera med en Burton Farm 161 eller en Operator 161.

hej hopp kör hårt..

/Pinn

maxter: Jag tror att det är den vanliga Cartel bindningen utan EST som kostar 1500:-?

Var en sväng på Intersport i Högsbo (Köpcenter 421) ikväll, dom hade Burton Custom ICS 158 för 3000:-, det är ett sjukt bra pris för den brädan!

Tack Pinn För svar ! skönt att få hjälp här i djungeln :D Tack ni alla andra oxå :D Shit det verkar kosta att ligga på topp :/ ekonomin i dagsläget är ju inte kanon

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp