Förslag till funktion

• Trådstartare Trådstartare MnO
  • Start datum Start datum

MnO

Aktiv medlem
Förslag till funktion
Det kanske har varit uppe förut, men jag saknar en snabb preview av vad som finns i ett inlägg genom att man håller muspekaren på ämnet i listan över foruminlägg. Se valfritt vBulletin-forum för exempel (Teton, eller Surfzone.se exempelvis). Funktionen visar de första fem raderna av inlägget om man håller still en stund på rubriken, utan att man behöver gå in i inlägget. Mycket bra för att snabbläsa inlägg och se om det är något intressant.

Förslag till funktion
Jag har också ett förslag...

Randen ovanför alla som har signaturer är svinjobbig och det ser jättefult ut när en del har den och en del inte.

Förslag till funktion
Jag har redan föreslagit det flera gånger men utan gehör, det vore önskvärt men jag håller det tyvärr inte för troligt att det kommer att genomföras inom den närmsta tiden. Tyvärr Johan, men "att kolla på det" räcker inte...

Förslag till funktion
4f816217ab7ad157b7f9c026d9a12fcb.jpg

Nu är forumet uppdaterat så att man ser de 150 första teckena i tråden under senaste inlägg och i de olika forumen. Rutan dyker upp efter en liten stund om man håller muspekaren still.

tompan14 för mig räcker det att kolla på problemet så löser det sig ;)

Förslag till funktion
Johan, ska jag tolka det som att du ignorerade förslaget bara för att det kom ifrån mig?! :|
Jag kräver mina pengar tillbaks!!

Förslag till funktion
Snyggt, mycket bra funktion det där!

Lägger ett förslag till en ny forumdel: köptips.
Släng över "Pricecheck-tråden" och starta klistrade trådar för varje större produktkategori. Är alltid schysst att få tips, för nått är man ju oftast på jakt efter i den här sporten... Tyvärr ;-)

Förslag till funktion
Jag tycker att du Johan även bör kolla på denna idé som en annan freeridare skrev och jag utvecklade några månader senare. Det hela finns att beskåda under fliken Artiklar med namnet Ny funktion: Senaste Aktiviteter. Idé var alltså lite OT till vad artikeln handlade om men ändå en sak som några vill ha som en ny funktion.

Hoppas att du kollar på det. :)

Tycker för övrigt om alla andra funktioner speciellt att jag kan logga in på swebikers.se med samma profilnamn som på Freeride.se

Senast ändrad:
Förslag till funktion
BAMP!

Jag skulle gärna se en funktion som klumpade ihop alla föjning i ens flöde. Så att det istället för att se ut såhär:

-Jürgen följer nu bertil
- Adam följer nu Doris
- Ada följer nu Kolle
osv

Skulle det kunna se ut såhär:

Jürgen, Adam och Ada följer tre nya personer
(dropdown för att se informationen)

Är jag ensam om att bli lite småtrött på alla notifikationer bara för att se ett enormt flöde med följningar? Det gör dessutom att trådsvar och liknande blir svårt att hitta genom flödet.

Förslag till funktion
Saknar funktionen som fanns i den tidigare version rörande videos.
Det gick att söka/filtrera på längd i tid på inläggen.

Har man lite tid över så vill man ju inte lägga halva tiden på att leta efter passande filmer.

Ha en bra dag //Åke

Förslag till funktion
Ake_Astrom sa:

Har man lite tid över så vill man ju inte lägga halva tiden på att leta efter passande filmer.

Ha en bra dag //Åke
Hej Åke,

Funktionen finns kvar, men ligger bakom länken "avancerad sökning". Direktlänken är:
https://www.freeride.se/video/search.php

mvh/Johan

Förslag till funktion
johan sa:
Ake_Astrom sa:

Ha en bra dag //Åke
Hej Åke,

Funktionen finns kvar, men ligger bakom länken "avancerad sökning". Direktlänken är:
https://www.freeride.se/video/search.php

mvh/Johan
Tack Johan!

Förslag till funktion
Blide sa:
Snyggt, mycket bra funktion det där!

Lägger ett förslag till en ny forumdel: köptips.
Släng över "Pricecheck-tråden" och starta klistrade trådar för varje större produktkategori. Är alltid schysst att få tips, för nått är man ju oftast på jakt efter i den här sporten... Tyvärr ;-)
Fler forumdelar är väl ändå det sista vi behöver? Det är redan spökstad i många delar på forat. Tryckare snarare det är dags att tänka efter och utvärdera vilka delar som är populära och vilka som har 12 månader gamla trådar på första sidan...

Förslag till funktion

@bootfitta – nu är ju forumet ändrat sedan ett tag tillbaka, så att det första man ser är senaste inlägg från alla forum, den gamla indelade varianten nås från en flik i överkanten.

dock ska inläggen fortfarande läggas i en kategori, happyMTB-anarki har vi inte uppnåt.. än. :D

Förslag till funktion
Heddious sa:
@bootfitta – nu är ju forumet ändrat sedan ett tag tillbaka, så att det första man ser är senaste inlägg från alla forum, den gamla indelade varianten nås från en flik i överkanten.

dock ska inläggen fortfarande läggas i en kategori, happyMTB-anarki har vi inte uppnåt.. än. :D
Kanske ännu större anledning till att ta bort några forumdelar... T.ex. foto/film är ju typ 6 forumdelar med ganska låg aktivitet, skulle kanske kunna gå att slimma ner lite. Blir ju lättare att hitta klistrad info osv. Sommarsporter känns ju också som något vi borde kunna klumpa ihop lite.

Förslag till funktion
bootfitta sa:
Heddious sa:

Kanske ännu större anledning till att ta bort några forumdelar... T.ex. foto/film är ju typ 6 forumdelar med ganska låg aktivitet, skulle kanske kunna gå att slimma ner lite. Blir ju lättare att hitta klistrad info osv. Sommarsporter känns ju också som något vi borde kunna klumpa ihop lite.
Tycker att det är en bra idé nu när du säger det.
Här är ett förslag utifrån de befintliga forumdelarna:

Resmål

- Utländska fjäll (även Norge, Finland)
- Svenska fjäll
- Skibumkompisar
- Åre (kan vi diskutera om Åre borde få ha ett eget forum? jag är skeptisk)
- Bilkollektivet (skulle kanske kunna platsa i skibumforumet men ändå inte.. hmm)

Prylar

- Skidor, pjäxor, bindningar (sammanslagning av tidigare jibb, bm, tele och pist)
- Snowboard, boots, bindningar
- Kläder och övrig utrustning

Åkteknik (sammanslagning av de tre befintliga forumen i kategorin)

Foto & film (sammanslagning av de sex befintliga forumen i kategorin)

Övrigt

- Allmänt skidsnack (samma som innan plus trådarna från "hälsa")
- OT-forumet
- Freeride.se
- Tävlingar och events
- Sommarsporter (skate/longboard, cykel, studsmatta, annat)
- Vattensporter (ev. egen forum, annars in under sommarsporter)
- Moderatorforumet (för det är ingen myt)

Vill man vara lite mer brutal kan allt under åkteknik och tävlingar/events slängas in i allmänt skidsnack också.

(Med reservation för att jag inte vet om det ens går att göra en sån här kategoriändring, förstås.) :D

Förslag till funktion
I rutan på förstasidan, högst upp till höger, med vädret i vald hemmabacke syns - går det inte lägga till en temperaturangivelse också? Eller blir det för kladdigt?

Förslag till funktion
När denna tråden ändå är på tapeten igen – forumkategorierna? Bara jag och Bootfitta som tycker att de borde klumpas ihop lite mera? Jag tror det kan öka aktiviteten, då risken för att skriva i "fel" forum minskar.. vilket det känns som att en del mindre aktiva och/eller nya medlemmar oroar sig för.

Förslag till funktion
Heddious sa:
När denna tråden ändå är på tapeten igen – forumkategorierna? Bara jag och Bootfitta som tycker att de borde klumpas ihop lite mera? Jag tror det kan öka aktiviteten, då risken för att skriva i "fel" forum minskar.. vilket det känns som att en del mindre aktiva och/eller nya medlemmar oroar sig för.
Gör det! Jag håller även med om att ett eget forum för Åre är ytterst tveksamt, men mest blir jag mycket (mycket mycket) nyfiken på det mytomspunna moderatorforumet. Vad kan tänkas gömma sig där?

Förslag till funktion
Corin sa:
Heddious sa:
Gör det! Jag håller även med om att ett eget forum för Åre är ytterst tveksamt, men mest blir jag mycket (mycket mycket) nyfiken på det mytomspunna moderatorforumet. Vad kan tänkas gömma sig där?
@johan Är det tekniskt görbart tror du?

Corin, det är inte speciellt spännande. Det är allt jag kan säga om saken ;)

Förslag till funktion
Heddious sa:
Corin sa:
Heddious sa:
@johan Är det tekniskt görbart tror du?
Det är absolut görbart. Men jag skulle vilja ha flera åsikter, det är ju trots allt lätt att slå ihop två forum till ett men väldigt mycket jobb om man skulle ångra sig. Vad tycker ni andra om Heddious förslag?

Tillbaka
Topp